اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بجنورد ظرفیت ایجاد پیست بین‌المللی قایقرانی را دارد

عضو شورای راهبردی فدراسیون قایقرانی گفت: بجنورد ظرفیت ایجاد نخستین پیست بین‌المللی قایقرانی کشور در منطقه غرب آسیا را دارد.

بجنورد ظرفیت ایجاد پیست بین‌المللی قایقرانی را دارد

هادی راضیان در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به ظرفیت استان خراسان شمالی و شهر بجنورد در توسعه زیرساخت‌های ورزشی‌های آبی اظهار کرد: طرح‌هایی برای توسعه ورزش‌های قایقی در استان خراسان شمالی و بجنورد وجود دارد که می‌تواند این منطقه را به یکی از نقاط منحصربه‌فرد در این زمینه معرفی کند.

وی درباره مهم‌ترین ظرفیت این بخش گفت: شرایط موجود در شهر بجنورد به نحوی است که می‌توان در آن پیست ورزش‌های قایقی را راه‌اندازی کرد که این اتفاق می‌تواند به‌عنوان نخستین پیست در منطقه غرب آسیا و کشورهای این حوزه شناخته شود.

عضو شورای راهبردی فدراسیون قایقرانی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ پیست بین‌المللی قایقرانی در کشورهای این منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت می‌تواند به نقطه‌ای مهم به‌عنوان نخستین پیست قایقرانی بالای ۸۰۰ متر در آسیا مطرح شود.

وی این اتفاق را باعث رونق اقتصادی و ورزشی بجنورد و خراسان شمالی دانست و گفت: درآمدزایی، راه‌اندازی تورهای ورزشی بین‌المللی و داخلی و همچنین رونق گردشگری ورزشی ازجمله مزایای ایجاد این پیست در بجنورد است.

راضیان از پتانسیل این مجموعه برای میزبانی مسابقات مختلف داخلی و خارجی نیز نام برد و افزود: با برگزاری رقابت‌های ورزشی می‌توان به رونق توریسم ورزشی و همچنین مسائل اقتصادی مربوط به آن رونق بخشید.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت استخر موجود در مجموعه پارک ملی بش قارداش بجنورد خاطرنشان کرد: این استخر روباز که هم‌اکنون توسط عموم مردم مورداستفاده قرار می‌گیرد ازنظر استانداردهای استخرهای عمومی همچون فضای نامناسب، عدم تأمین بهداشت و نبود ناجی غریق، امکان استفاده به شیوع فعلی را ندارد.

رئیس هیات ورزشی قایقرانی خراسان شمالی ادامه داد: این فضا باتوجه به ابعاد آن و همچنین شرایط استقرار، می‌تواند با حمایت‌های مختلف به مجموعه‌ای به نام خانه کاناپلو و همچنین پایگاه کشوری قهرمانی کاناپلو برای استان آماده شود.

وی این اتفاق را ظرفیتی برای میزبانی از اردوهای تیم‌های مختلف بیان کرد و افزود: ایجاد چنین ظرفیتی در حوزه ورزشی‌های قایقرانی در استان به علت وجود استعدادهای مختلف نیروی انسانی می‌تواند باعث شکوفایی این رشته ورزشی در خراسان شمالی شود.

راضیان در انتها همچنین به استعدادیابی از جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به قایقرانی در استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته براساس استعدادیابی انجام‌شده دو جوان از استان به نام‌های عطا زارعی و سجاد هاشمی توانستند به تیم ملی کشور راه یابند و در مسابقات آسیایی نیز مقام چهارم را کسب کنند که هم‌اکنون پس از شیوع کرونا در حال انجام تمرینات به‌صورت انفرادی هستند و در صورت آماده‌سازی استخر کوثر بجنورد طی ماه‌های آینده امکان تمرینات سایر ورزشکاران آبی استان نیز میسر می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول