اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بیکاری در خراسان شمالی به مرز هشدار رسید / «کلنگ‌زنی» تنها عنایت رئیس جمهور!

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با انتقاد از نوع نگاه دولتمردان به پروژه‌های بزرگ این استان که تنها در حد کلنگ‌زنی توسط روسای جمهور باقی‌مانده‌اند از آن تحت عنوان عاملی برای ایجاد وضعیت هشدار در حوزه بیکاری این منطقه یادکرد.

بیکاری در خراسان شمالی به مرز هشدار رسید / «کلنگ‌زنی» تنها عنایت رئیس جمهور!

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر در مورد گزارش خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه استان خراسان شمالی ازنظر اشتغال در وضعیت هشدار قرارگرفته است، اظهار کرد: اولویت نخست خراسان شمالی درزمینه اشتغال در سند چشم‌انداز کشاورزی است و بیش از ۶۰ درصد مردم این استان از این طریق امرارمعاش می‌کنند و ۴۵ درصد سهم اشتغال خراسان شمالی را کشاورزی در برمی‌گیرد که میانگین کشوری حدود ۲۷ درصد است.

سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت موتور محرک اقتصاد در خراسان شمالی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گردشگری، صنایع و سایر مشاغل سهم محدودی از حوزه اشتغال را در این استان به خود اختصاص داده‌اند و به‌رغم بهره‌مندی از چند صنعت مادر اعم از پتروشیمی، سیمان، فولاد گستر و کارخانه آلومینای جاجرم اما متأسفانه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری سهم این صنایع از اشتغال بسیار ناچیز است که می‌طلبد دولت و وزارتخانه‌های مربوطه در این زمینه به جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی بپردازند.

کلنگ‌زنی تنها عنایت روسای جمهور به پروژه‌های بزرگ خراسان شمالی بوده است

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان بابیان اینکه وقتی برای رونق صنایع موجود در خراسان شمالی سرمایه‌گذاری شود، زمینه ایجاد شغل به‌ویژه برای جوانان و ارتقا فضای کسب‌وکار در این استان فراهم می‌شود، تصریح کرد: در این استان تعداد زیادی از پروژه‌های بزرگ در سفرهای ریاست جمهوری به این منطقه کلنگ‌زنی شده‌اند، اما به مرحله اجرا نرسیده و متوقف شدند، کما اینکه فاز دوم مجتمع پتروشیمی خراسان که یکی از مطالبات جدی مسئولان استان بود در سفر اول آقای روحانی به این استان کلنگ‌زنی شد، اما در سفر دوم وی حتی بدان اشاره هم نشده و دولت نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود که خود یک زنگ هشدار است.

پاکمهر اظهار کرد: پروژه راه‌آهن گلستان-خراسان شمالی-بجنورد- مشهد نیز در دولت آقای احمدی‌نژاد کلنگ‌زنی شد، اما حتی در این دوره از دولت برای اجرای آن نیز اقدامی صورت نگرفت. همچنین پالایشگاه نفت کالیمانی هم در حد کلنگ‌زنی باقی ماند.

وی افزود: کارخانه سیمان سمنگان نیز که عملیاتی شد تنها 45 درصد از آن اجرا شد و 15 سال است که اجرای این پروژه متوقف‌شده است، بنابراین می‌توان گفت که نوع نگاه دولتمردان به پروژه‌های این منطقه باعث ایجاد وضعیت هشدار در حوزه اشتغال شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه دولت باید همت خود در حوزه اشتغال‌زایی را در خراسان شمالی نشان دهد، یادآور شد: متأسفانه خام‌فروشی در استان خراسان شمالی بسیار زیاد است، کما اینکه ذخایر معادن سنگ این استان برای ساخت‌وساز به استان‌های دیگر منتقل می‌شود. همچنین در حوزه تولید گوشت هم دام‌ها به‌صورت زنده به سایر استان‌ها فروخته می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: تولید شیر به دلیل آمار بالای دام در این استان فراوان است، اما به استان‌های دیگر فروخته می‌شود و در داخل استان به سایر فرآورده‌های حاصل از شیر تبدیل نمی‌شود. بنابراین طبیعی است انتظاراتی که در حوزه کارآفرینی داریم، محقق نشود و وضعیت اشتغال به مرز هشدار برسد.

گفتنی است طی گزارشی که اخیرا از سوی این رسانه منتشر شد، وضعیت اشتغال در خراسان شمالی تحلیل و آمارهای هشدار افزایش بیکاری و کاهش اشتغال در استان را نشان می‌داد.(+)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول