اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مدیرعامل پتروشیمی خراسان: ادبیات استاندار نامتعارف است / مشاور استاندار: فرار ممنوع!

گلایه‌های استاندار خراسان شمالی از صنایع بزرگ استان به‌خصوص پتروشیمی باعث شده تا مدیرعامل پتروشیمی به این اظهارات واکنش نشان دهد و در پی آن نیز، مشاور استاندار به این اظهارات جدید پاسخ داده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان: ادبیات استاندار نامتعارف است / مشاور استاندار: فرار ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد پس از انتقادات تند استاندار خراسان شمالی از مجموعه پتروشیمی خراسان بابت عدم اجرای وظایف در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، شفیعی در خصوص اقدامات صورت یافته در این حوزه اظهار کرد: اکثر قریب به‌اتفاق سهام این شرکت، متعلق به اقشار زحمت‌کش و ضعیف جامعه و مجموعه تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و فرهنگیان محترم است. در این راستا این مدیریت با تلاش و رایزنی و انطباق کامل با موازین قانونی اقدام به تخصیص هزینه هایی در بخش مسئولیت‌های اجتماعی کرده است که از آن جمله می‌توان به کمک قابل‌توجه مالی به سیل‌زدگان از طریق واریز به‌حساب هلال‌احمر کشور، تعمیر و به سازی مدارس روستایی، تسطیح راه‌های داخلی روستایی، ارسال کلیه تجهیزات و امکانات و اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین در حادثه وقوع سیل در منطقه و کمک‌رسانی شبانه‌روزی در آن زمان و کمک‌های متعدد دیگر ازاین‌دست و نهایتاً کمک مالی قابل‌توجه اخیر به‌حساب سازمان بهزیستی کشور نزد بانک مرکزی جهت حمایت از کودکان کار، توزیع اقلام بهداشتی در استان و کمک مالی به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت تأمین تجهیزات پزشکی برای مبارزه و مقابله با ویروس ناخوانده کرونا بوده است.

وی افزود: تمامی این موارد در دفاتر مالی و قانونی شرکت ثبت گردیده و همگی مستند هستند و لذا هر تکذیبیه‌ای از سوی هر فرد و سازمانی در این مورد هیچ‌گونه وجاهتی ندارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان تصریح کرد: بدیهی است در این شرکت قانون تجارت، مجامع قانونی و هیئت‌مدیره حاکمیت مطلق در مدیریت شرکت را داشته و قطعاً نیز در آینده به همین‌گونه خواهد بود.

 

وی افزود:  در سال جاری در شرایطی که  بر اساس بیانات مقام معظم رهبری به‌واژه جهش تولید نام آن را مزین کرده‌اند انتظار بر این است که در این موقعیت حساس کنونی، همدلی و همراهی مقامات محلی و استانی را به گرمی داشته باشیم ولی متأسفانه برخی از مقامات ارشد استان با نادیده گرفتن تمامی اقدامات این شرکت باعث دلسردی و کاهش شور و انگیزه تولید در کل استان می‌شوند و از جملات و عباراتی استفاده می‌نمایند که به‌هیچ‌وجه در شأن یک مدیر ارشد اجرایی نیست.  

مدیرعامل پتروشیمی خراسان اظهار داشت: با توجه به افتخارات شرکت در تمامی حوزه‌ها، اعم از اشتغال 1200 نفر به‌طور مستقیم، تزریق هزاران میلیارد ریال منابع مالی در استان در قالب حقوق و مالیات، عوارض، خرید و تأمین اقلام موردنیاز شرکت از منابع داخلی استان، اشتغال بیش از هزاران دستگاه ناوگان حمل‌ونقل استانی در حمل محصولات شرکت به نقاط مختلف کشور، تمرکز تمامی حساب‌ها و دارایی مالی شرکت در بانک‌های استان، حال چگونه شرکتی بااین‌همه اقدامات در جهت اشتغال و توزیع ثروت و درآمد به گفته آن مقام ارشد استانی " این صنایع خیلی مفت هستند و برای این استان به‌جز بدبختی به درد دیگری نمی‌خورند"، به‌راستی نتایج این رویکرد در آینده چه خواهد بود و چه اثرات و تبعاتی در رشد و توسعه صنعت استان به دنبال خواهد داشت؟!

وی افزود: ما در پتروشیمی خراسان در مقابل این ادبیات نامتعارف که این‌جانب از تکرار برخی واژه‌های آن به‌منظور جلوگیری از جریحه‌دار شدن اذهان عمومی و ثبت در جراید و نیز به جهت احترام به حریم مدیریت حرفه‌ای، به‌شدت پرهیز می‌نماییم و به یاری خداوند همچنان در راستای منافع ملی و خدمتگزاری به‌نظام و ملت ایران گام‌های استوار خود را در تولید و ایجاد ثروت برای مردم بر خواهیم داشت.

شفیعی خاطرنشان کرد: ما همچنان در افتخارآفرینی در صنعت پتروشیمی کشور و به‌تبع آن افتخارآفرینی‌های ملی در کشور و استان اهتمام خواهیم ورزید و به لطف خداوند، صفحات دیگری را به کارنامه زرین خود در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در استان اضافه خواهیم کرد  .  

 وی تأکید کرد: این‌گونه سخنان در حافظه تاریخی استان ثبت خواهد شد و قطعاً کوچک‌ترین خللی در نظام کارآمد مستقر در شرکت پتروشیمی خراسان وارد نخواهد ساخت.

اما قربان سلطانی، مشاور استاندار خراسان شمالی به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: مدیرعامل پتروشیمی به امکاناتی که از استان دریافت می‌کنند مانند بهترین آب، بهترین نقاط استان و از طرفی آلودگی‌هایی که به بار می‌آورند نیز توجه کند.

 

وی افزود: فرار روبه‌جلو ممنوع است. پاسخ انتقاد و اعتراض را با اعتراض دادن ممنوع بوده و این مسیری است که مدیرعامل پتروشیمی به‌جای شفاف‌سازی مالی پیش‌گرفته است.

گفتنی است استاندار خراسان شمالی طی جلسه در چند روز گذشته با مورد خطاب قرار دادن صنایع بزرگ استان، از آن‌ها نسبت به عدم کمک های قابل توجه در راستای مبارزه با کرونا در استان گلایه کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول