اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ایجاد فضای کسب‌وکار دانشجویان فنی حرفه‌ای خراسان شمالی طی ۹۸

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۸ گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فنی حرفه‌ای اولویت اصلی سال جاری در استان است.

ایجاد فضای کسب‌وکار دانشجویان فنی حرفه‌ای خراسان شمالی طی ۹۸

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد قربانعلی رسام، ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری فارس خراسان شمالی اظهار کرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آموزش حرفه و مهارت به دانشجویان است و ازاین‌جهت با سایر دانشگاه‌ها متفاوتیم و به آن مفتخریم.

وی تربیت نیروی متخصص متناسب با نیاز بازار را از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: اکنون رشته‌هایی مانند مکانیک خودرو، ماشین‌های الکتریکی، طراحی و دوخت، گیاهان دارویی و پرورش زنبورعسل در دانشگاه دایر است که با توجه به ظرفیت بازار این رشته‌ها را کم‌وزیاد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از جذب ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان این رشته به بازار کار خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۵۰ رشته محل در این دانشگاه در مقطع کاردانی و کارشناسی فعال است اما به دنبال تحصیلات تکمیلی نیستیم زیرا هدفمان آموزش تئوری نیست.

رسام تفکیک جنسیتی این دانشگاه را از دیگر ویژگی‌های مجموعه تحت مدیریت خود دانست و عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها اکنون به دنبال دانشگاه‌های تفکیک هستند.

وی فرهنگ ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ضعیف خواند و ادامه داد: ایجاد فرهنگ حضور در این رشته‌ها را باید آموزش‌وپرورش ایجاد کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از کسب مجوز ۲ مرکز نوآوری فضای کسب‌وکار خبر داد و تأکید کرد: در این طرح فضای فیزیکی در اختیار دانشجوها و فارغ‌التحصیلان قرار می‌گیرد تا وارد فضای کسب‌وکار شوند.

رسام در پایان گفت: تا سال ۹۷ دانش آموزان هنرستان نمی‌توانستند به رشته‌های نظری وارد شوند اما اکنون این محدودیت برداشته‌شده است همچنین ازاین‌پس دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از رشته‌های نظری به فنی و حرفه‌ای وارد شوند ازاین‌رو از ۱۹ خردادماه ثبت‌نام دورهای کاردانی ما شروع می‌شود که تمامی دانشجویان می‌توانند ثبت‌نام به عمل‌آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول