اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن در اسفراین

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن از ابتدای سال جاری تاکنون در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت: در این رابطه تعداد ۴۸ متخلف دستگیر و ۲۶ دستگاه خودرو نیز توقیف‌شده‌اند.

کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن در اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری پلیس علیرضا مظاهری اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما ازجمله کشورهایی است که دارای معادن و ذخایر معدنی بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی نیز همانند سایر استان‌های کشور دارای معادن زیادی است، افزود: تعدادی از این معادن به ثبت رسیده و تعدادی نیز به لحاظ معذوریت قانونی و زیست‌محیطی ثبت‌نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه معدن "آلبلاغ" ازجمله معادنی است که متأسفانه تاکنون به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از اهالی منطقه و همچنین مردم دیگر مناطق به‌صورت غیرقانونی اقدام به برداشت سنگ معدن از این مکان می‌نمایند.

وی با شاره به اینکه چندی پیش نیز متأسفانه یکی از اهالی به علت برداشت غیراصولی از این معدن جان خود را از دست داد، یادآور شد: نیروی انتظامی برحسب وظیفه ذاتی که دارد همواره برخورد با این اقدام غیرقانونی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

مظاهری با اشاره به اینکه در این رابطه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ تن سنگ معدن کشف و تعداد ۴۸ نفر متخلف دستگیر و به مقامات قضائی معرفی‌شده‌اند، افزود: توقیف تعداد ۲۶ دستگاه خودرو و ۱۲۶ رأس چهارپا نیز از دیگر اقدامات پلیس استان در راستای برخورد با این اقدام غیرقانونی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای ساماندهی این معدن می‌بایست مسئولان خصوصاً سازمان صنعت، معدن و تجارت باید سریعاً اقدام لازم را انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب در این خصوص به محیط‌زیست وارد می‌شود لذا می‌طلبد سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز با انجام اقدامات لازم از بروز مشکلات پیش رو پیش‌گیری کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان خطاب به افرادی که اقدام به مقصر جلوه دادن ناجا و دستگاه قضائی در خصوص عدم برخورد قانونی لازم با متخلفان برداشت غیرقانونی از این معدن، خاطرنشان کرد: هر سازمانی باید وظیفه خود را در تمام صحنه‌ها به خوبی انجام دهد و نیروی انتظامی نیز همان‌طور که تاکنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده ازاین‌پس نیز مواردی که باعث شود تا امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه مختل شود با برخورد قاطع پلیس همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول