اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انقلاب پایدار آبی با سازه‌های آبخیزداری در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با ایجاد سازه‌های آبخیزداری در استان شاهد انقلاب پایدار آبی در این خطه زخم خورده از قهر 22 ساله طبیعت هستیم و خواهیم بود.

انقلاب پایدار آبی با سازه‌های آبخیزداری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از ایجاد ۲۰۰ سازه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال و بهره‌مندی ۱۸۷ روستا و ۲۵۰ منبع آبی در استان طی دو سال دولت سیزدهم خبر داد.

وی به اجرای پروژه‌های آبخیزداری توسط قرارگاه امام حسن (ع) با اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریال در یک میلیون ۷۰۰ هزار هکتار طی ۳ سال اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آبخیزداری از محل اقدام ملی محرومیت‌زدایی  سال ۱۴۰۰ با اعتبار  ۸۰۰ میلیارد ریال برای اولین بار در خراسان جنوبی عملیاتی شد.

وی با اشاره به اجرای ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی با اعتبار ۳۳۸ هزار میلیون ریال و بهره‌مندی ۳۷ روستا و ۵ شهر با جمعیت ۹۵ هزار نفر ادامه داد: طی دو سال دولت سیزدهم حدود ۲ میلیون اصله نهال برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در خراسان جنوبی تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: نهالستان‌های فعال خراسان جنوبی نیز طی این مدت از ۳ به ۲۲  نهالستان افزایش یافت.

نصرآبادی در ادامه به اجرای کاداستر اراضی ملی بیش از ۵ میلیون هکتار و کسب رتبه برتر کشور (دوبرابر ۱۰ سال گذشته) در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: هزار و ۳۵ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن نیز تامین شد که به این واسطه منابع طبیعی خراسان جنوبی رتبه برتر استان را در تامین زمین دارد.

وی در پایان از بهره‌برداری از ۱۳ پروژه با اعتبار ۲۰۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال در سطح استان طی هفته دولت و بهره‌مندی هزار و ۹۱۸ خانوار از مزایای آن خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خزاسان جنوبی گفت: با اجرای این پروژه‌‌های آبخیزداری حدود ۲ میلیون مترمکعب به سطح ذخیره‌سازی سازه‌های آبخیزداری در استان اضافه و ۱۸۷ روستا و ابادی از مزایای آن بهره‌مند و ۲۵۰ منبع آبی تحت پوشش این پروژه‌ها قرار می‌گیرند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول