اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرورت بازخوانی خطبه غدیر در همه روزهای سال

امام جمعه حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه گفت: همان طور که در طول سال زیارت عاشورا را می خوانیم و منحصر به ماه محرم نیست باید در همه روزهای سال نیز خطبه غدیر را بازخوانی کنیم تا به اهمیت آن بیش از پیش واقف شویم.

ضرورت بازخوانی خطبه غدیر در همه روزهای سال

حجت الاسلام و المسلمین حسن صباغیان، امام جمعه حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: واقعه غدیر برای همگان فصل الخطاب است چرا که ما هر چه داریم و نداریم از این واقعه در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری ست.

وی غدیر را مصداق و کلید ارزش های الهی برای جامعه بشری دانست گفت: همان طور که می دانیم توحید حقیقی در ادیان مختلف الهی از ولایت و معرفت در این زمینه می گذرد.

به گفته وی عبودیت حقیقی با غدیر معنی می شود و درکتب آسمانی نیز بعد از توحید و یگانگی کردگار عالم به نبوت و امامت پرداخته شده که نشان از اهمیت این موضوع مهم دارد.

امام جمعه حاجی آباد زیرکوه با بیان این که امامت و ولایت بعد از توحید در قله دین قرار گرفته است افزود: اهمیت غدیر بس عظیم و مهم است چرا که واکاوی در تاریخ بشریت و اسلام حکایت از این دارد که اسلام و بشریت به واسطه انحراف از غدیر دچار انحراف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صباغیان تصریح کرد: برای این که بشریت و اسلام به راه صلاح و درست بازگردد راهش این است که به غدیر و احیای فرهنگ غدیر بازگردد.

وی با اشاره به مهم خواندن پیام غدیر و واقعه آن خاطرنشان کرد: همان طور که در طول سال زیارت عاشورا را می خوانیم و منحصر به ماه محرم نیست باید در همه روزهای سال نیز خطبه غدیر را بازخوانی کنیم تا به اهمیت آن بیش از پیش واقف شویم و اگر این گونه باشیم به سر منزل مقصود خواهیم رسید.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول