اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی از اجرای فاز نخست پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: محوطه سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است.

پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در نگهداشت نخبگان در استان نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به قابلیت افزایش چند برابری شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی افزود: هم اکنون تعداد ۱۸۴ شرکت فناوری و ۴۵ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ۶۸ درصد شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند.

ناصری یادآور شد: بهره برداری از فضای استقرار، بهره‌مندی از تسهیلات مالی، خدمات مشاوره‌ای، شبکه سازی، بهره مندی از حمایت‌های تجاری سازی، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، حمایت مادی و معنوی در اخذ مجوز‌ها و تاییدیه‌های محصول و معافیت‌های مالیاتی از جمله خدمات ارائه شده به واحد‌های فناوری‌ است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۶۲ کارگاه آموزشی در پردیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی برگزار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۷ نوع مشاوره به شرکت‌ها و واحد‌های فناور متذکر شد: در نیمه نخست امسال ۲۱۰ مورد مشاوره انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از نظر استعداد و حمایت جزو ۱۰ استان برتر کشور است، اظهار داشت: اما در زمینه اجرای زیرساخت‌های پارک خیلی عقب هستیم.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: در دوره دوم سفر رئیس جمهور باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی از اجرای فاز نخست پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند خبر داد.

ناصری یادآور شد: محوطه سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان اینکه تامین زیرساخت‌های این مجموعه برعهده خراسان جنوبی است، خاطرنشان کرد: باید از محل اعتبارات استانی به روند اجرای زیرساخت‌های پردیس پارک شتاب بگیرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول