اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دریافت 3 پروانه تولید بنتونیت خوراکی دام، طیور و آبزیان در قائنات

شرکت تولید بنتونیت شهرستان قاینات موفق به اخذ سه پروانه جدید تولید بنتونیت قابل مصرف در خوراک دام، طیور و آبزیان در خراسان جنوبی شد.

دریافت 3 پروانه تولید بنتونیت خوراکی دام، طیور و آبزیان در قائنات

فاطمه صباغ زاده رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۲ کارخانه فعال تولید بنتونیت وجود دارد که در مجموع ۹ پروانه ساخت بنتونیت را از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کرده اند، اظهار کرد: کارخانه واقع در شهرستان قاین فعال بوده و به تازگی موفق به دریافت ۳ پروانه ساخت جدید به نام‌های تجاری مگنوتوکس پریمیوم. بنتوفید و ویوان بافر شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات اخیر نشان داده است که آسانترین، عملی‌ترین و ارزان‌ترین شیوه در کاهش بروز اختلالات مربوط به سموم قارچی یا جلوگیری از ورود این سموم در شیر و محصولات دامی، استفاده از مواد جاذب در خوراک است افزود: کاهش قیمت تمام شده خوراک، پلیت باندری استثنایی و چسبندگی عالی، کنترل مسمومیت‌های ناشی از سموم قارچی به ویژه افلاتوکسین، جلوگیری از دسترس خارج شدن آمونیاک در شکمبه و افزایش چربی و پروتئین شیر از مزایای استفاده از ماده معدنی بنتونیت به عنوان مکمل خوراکی دام است.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: این نوع افزودنی‌ها قبل از اینکه به عنوان مکمل خوراک دام و طیور و آبزیان وارد بازار شوند باید از لحاظ میزان عناصر سنگین بررسی شوند و حتماً اثرات مفید تغذیه‌ای آن‌ها در آزمایشات به اثبات برسد؛ بنابراین در انتخاب چنین محصولاتی باید بیشتر به کیفیت و مؤثر بودن آن‌ها اهمیت داد.

صباغ زاده با توصیه به اینکه چنین محصولاتی باید از تولید کنندگان معتبر و دارای مجوز خریداری شود افزود: همه‌ بنتونیت‌ها مناسب استفاده در تغذیه‌ دام، طیور و آبزیان نیستند و حتماً باید از جوانب مختلف ارزیابی شوند.

گفتنی است بنتونیت ماده‌ای است معدنی از رسته رس‌ها یا شبه رس‌ها و از کانی‌های متورم شوینده تشکیل شده  و  می‌تواند چندین برابر حجم معمولی خود آب جذب کند و منبسط شود به طوری که حالت ژله‌ای پلاستیکی و چسبنده به خود بگیرد.

بنتونیت در صنعت ریخته گری، گندوله آهن. حفاری چاه. تصفیه و رنگبری  و علاوه بر این در صنعت خوراک دام و طیور کاربرد دارد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول