اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توفان و بارش‌های بهاری در خراسان‌جنوبی خسارت به بار آورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: توفان و بارش‌های رگباری در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس خسارت وارد کرد.

توفان و بارش‌های بهاری در خراسان‌جنوبی خسارت به بار آورد

«ابوالحسن میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به خسارت‌های توفان و بارش‌های رگباری در استان، اظهار داشت: براساس اخطاریه‌های هواشناسی طی روز گذشته و امروز شاهد وقوع بارش‌های رگباری و پدیده باد شدید و توفان گرد و خاک در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه این پدیده جوی شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، بیرجند، درمیان، سربیشه، خوسف و طبس را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است، بیان داشت: تمامی تیم‌های امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در مدت زمان کوتاه احتمال وقوع خسارت وجود دارد، مطرح کرد: طی این مدت  به ۸۳ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شده است.

میرجلیلی از آبگرفتگی ۱۴ منزل مسکونی در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس دچار آبگرفتگی شده خبر داد و عنوان کرد: بلافاصله عملیات تخلیه توسط امدادگران آغاز شد.

وی از کندی تردد در سه محور مواصلاتی به دلیل آبگرفتگی آب نما‌ها برای ساعاتی خبر داد و مطرح کرد: همچنین به باغات و مزارع شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس نیز خسارت وارد شد که تیم‌های ارزیاب در حال برآورد خسارت‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بارش‌های بهاری سبب ریزش کوه و عبور در محور قاین- بیرجند شد، افزود: همچنین قطعی آب شرب ۲ روستا در شهرستان بیرجند از دیگر خسارات بود که بلافاصله آب مورد نیاز روستا‌ها از طریق تانکر تأمین شد و و ترمیم  شبکه آب برای آبرسانی پایدار نیز به اتمام رسید.

میرجلیلی از خطر برخورد صاعقه طی عصر امروز(دوشنبه) و عصر فردا(سه‌شنبه) در استان خبر داد و گفت: دامداران نسبت به ایمنی محل‌های نگهداری دام و طیور و سازه‌های گلخانه‌ای تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی از مردم خواست با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و احتمال وقوع وزش باد شدید و گردوخاک از مسافرت‌های غیرضرور خودداری شود و در صورت الزام به سفر، حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول