اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۳۰۰ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی در «فردوس»

فرماندار شهرستان فردوس با بیان اینکه در حوزه اشتغال خانگی ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی داریم از افزایش ۳۰۰ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در این شهرستان خبر داد.

افزایش ۳۰۰ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی در «فردوس»

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، اولین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان فردوس در سال ۱۴۰۱ که به سال  «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده با حضور حجت‌الاسلام «نصیرایی» نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان برگزار شد.

«مهدی روشن» فرماندار شهرستان فردوس از افزایش ۳۰۰ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۰ در حوزه مشاغل خانگی به ۴۹ طرح ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی تبیین کرد: اعتماد رهبری به دولت سیزدهم یک اعتماد ویژه است و باید از این فرصت استفاده کنیم برای رفع معظلات و مشکلات مردم است و مبنا و تعهد ما اشتغال واقعی هست و نه آمارهای دستورالعمل‌ها‌.

فرماندار شهرستان فردوس تصریح کرد: با توجه به کار در خانه یا اشتغال خانگی را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم و به همین منظور اولین جلسه برگزار و تصمیمات مقتضی اتخاذ شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

روشن با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال خانگی ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی داریم لذا توقع داریم تمام اعضا کمیته اشتغال با جدیت پای کار باشند، اضافه کرد: هر بیست روز کمیته اشتغال را در سال جدید تشکیل خواهیم داد تا با خرد جمعی به سمت اهدافی که تعریف کرده ایم حرکت کنیم .

وی تبیین کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار سه اولویت داریم که اولویت اول احیای واحدهای تعطیل شده یا نیمه تعطیل، اولویت دوم بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده‌اند ولی هیچ اشتغالی در آنجا تحقق پیدا نکرده و اولویت سوم استفاده از پتانسیل‌های طبیعی و صنعتی شهرستان مثل معدن مس یا حوزه گردشگری است.

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس با اشاره به برخی از آمارهای اعلام شده، گفت: صرف اعطای تسهیلات به یک فرد به‌خصوص تسهیلات خورد ایجاد اشتغال نیست و نباید پرداخت این تسهیلات مبنای آمار ایجاد شغل قرار بگیرد.

وی خواستار اصلاح رویه گذشته شد و از دستگاه‌های اجرایی خواست به‌فکر اشتغال پایدارباشندو از آمارهایی که با واقعیت جامعه متفاوت است پرهیز کنند چرا که بیان این آمارها باعث می‌شوند اختصاص منابع در تهران به‌شدت کاهش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس ادامه داد: امید مردم برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال به همین جلسات و مسئولان است، لذا باید با داشتن نقشه راه و نگاه علمی و واقعی به مسائل منطقه و شهرستان  بیندیشیم .

نصیرایی در راستای حمایت از اصناف و بازاریان، خاطرنشان کرد: ابتدا باید اصناف تلاش کنند تا خدمات بهتر و با کیفیتی به مردم ارائه دهند و در ادامه هم ارگان‌های دولتی و عمومی باید تمام خریدهایشان را برای رونق بازار از شهرستان انجام دهند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول