اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

میزبانی مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصتی برای معرفی توانمندی‌های خراسان‌جنوبی

رئیس فدراسیون شطرنج از مسابقات جام خاوران به عنوان رویداد مهم ورزشی و معرفی توانمندی‌های خراسان‌جنوبی یاد کرد.

میزبانی مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصتی برای معرفی توانمندی‌های خراسان‌جنوبی

حسین تأمینی، رئیس فدراسیون شطرنج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: شطرنج رشته ورزشی بوده که از کودک هفت ساله تا فرد هشتاد ساله می‌تواند به آن بپردازد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در خراسان‌جنوبی افزود: این استان در این امر خطیر موفقیت بزرگی  داشته است.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه ورزش شطرنج جنگ اندیشه‌ها است، تصریح کرد: این میزبانی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ و توانمندی‌های استان است.

 تأمینی با اشاره به برگزاری سه رویداد مهم در ورزش شطرنج یادآور شد: به منظور برگزاری مسابقات بزرگ آسیایی و بازی‌های اسلامی مربیان خارجی را جذب کرده‌ایم.

وی از شطرنج به عنوان ورزش نخست روسیه یادکرد و گفت: ورزشکاران در کنار سایر ورزش‌ها به اجبار باید شطرنج را هم بیاموزند.

رئیس فدراسیون شطرنج خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر شطرنج ایران تنه به تنه شطرنج دنیا می‌زند و در اکثر بازی‌های بزرگ تاکنون خوش درخشیده و شرایط ما روز به روز در حال بهتر شدن است.

 تأمینی اظهار داشت: شطرنج‌بازان ایران بعد از مسابقات سوچی روسیه برای اولین بار به یک چهارم نهایی صعود کرد و جزو هشت نفر اول دنیا شدیم.

وی بیان کرد: در شرایطی که بعضی شطرنج‌بازان از ایران رفته بودند و ممکن بود شرایط سخت و مشکلاتی برای ما ایجاد شود موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

رئیس فدراسیون شطرنج افزود: پرهام مقصودلو به عنوان سوپر استاد بزرگ شطرنج به دنیا معرفی شده است.

سیده اعظم اسلامی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز گفت: با همکاری فدارسیون شطرنج ایران، جام شطرنج خاوران از سال ۹۴ به نام بیرجند ثبت بین‌المللی شد اما در ۲ سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط برای برگزاری مسابقات بین‌المللی مهیا نبود.

وی ادامه داد: با هماهنگی فدراسیون و مدیریت هیأت شطرنج خراسان‌جنوبی برنامه‌ریزی برای میزبان این دوره از مسابقات انجام شد تا برای نخستین‌بار شاهد حضور شطرنج‌بازانی از سراسر کشور و چند کشور جهان از جمله دانمارک، عراق و افغانستان باشیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهم برای توسعه ورزش قهرمانی، میزبانی و حضور در مسابقات بین‌المللی و کشوری بوده لذا هر ورزشکاری بخواهد با آمادگی بیشتر در مسابقات بین‌المللی شرکت کند لازمه آن حضور در چنین مسابقاتی است.

اسلامی خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی از آنجایی که با حضور ورزشکارانی از کشورهای دیگر برگزار می‌شود محک بسیار خوبی برای سنجش آمادگی و دانش ورزشکاران بوده تا با آمادگی بیشتری در مسابقات شرکت کنند.

وی یادآور شد: ششمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین‌المللی جام خاوران گرامیداشت سردار دل‌ها در چهار جدول ریتدآزاد‌ و زیر ۱۸ سال، تیمی سیامی به روش‌ سوئیسی‌ با حضور بیش‌از ۳۵۰ شطرنج‌باز ایرانی و خارجی در بیرجند برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول