اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تهیه طرح پیشنهادی شهر باقران در حاشیه بیرجند

سرپرست فرمانداری بیرجند با بیان اینکه چهار روستا حاشیه شهر بیرجند به تنهایی 36 هزار نفر به اندازه تعدادی از شهرستان‌های استان جمعیت دارند، گفت: لذا طرح پیشنهادی شهر باقران تهیه و به وزارت کشور ارسال شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

تهیه طرح پیشنهادی شهر باقران در حاشیه بیرجند

علی فاضلی‌فرد، سرپرست فرمانداری بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: فرماندار نماینده دولت بوده که در محدوده شهرستان یک سری از وظایف و رسالت‌هایی برایش تعریف شده که عهده‌دار آنها است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت مجری سیاست‌های دولت در سطح شهرستان‌ها هستند، تصریح کرد: همچنین فرمانداران مسؤول برقراری و حفظ نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان‌ها بوده که برای اجرای این سیاست‌ها یک سری سازوکارهایی نیز تعریف شده و در اختیاران فرمانداران قرار گرفته است.

۱۶۹ روستای بیرجند دارای شورا  و دهیار

سرپرست فرمانداری بیرجند اضافه کرد: براساس وظایفی که برای فرمانداران مشخص شده باید فرمانداران به مدیریت در شهرستان و اجرای سیاست‌های عمومی دولت بپردازند.

فاضلی‌فرد ادامه داد: ایجاد زمینه‌های برقراری امنیتی و انتظامی می‌توانند مواردی همچون مواد مخدر، قاچاق، اتباع خارجی و مباحث اجتماعی دیگر را در بر گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل و تقویت شوراهای اسلامی و هدایت و نظارت بر آنها یکی دیگر از وظایف تعریف شده برای فرمانداران است، یادآور شد: در حوزه شهرستان بیرجند ۱۶۹ روستای دارای شورا و دهیاری وجود داشته که یک سوم جمعیت کل استان متعلق به این شهرستان است.

رسالت مسؤولان، ارائه خدمات شایسته به مردم است

سرپرست فرمانداری بیرجند به برخی دیگر از فعالیت‌های حوزه فرمانداری‌ها اشاره داشت و افزود: انجام طرح‌ها، مطالعات و ارائه پیشنهادهای تصمیمات کشوری در حوزه شهرستان، اجرا و نظارت بر کلیه انتخاباتی که به موجب قانون بر گزار می‌شوند، ایجاد زمینه مناسب در رشد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان، توسعه آموزش و پرورش و آموزش عالی در حوزه شهرستان، نظارت و بازرسی از تمامی ادارات مؤسسات و نهادها و ارگان‌های دولتی، ارزیابی عملکرد مدیران و رؤسای ادارات شهرستان، نظارت و مراقبت از برنامه‌های عمرانی شهرستان، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها و تعیین اولویت‌های شهرستان، هدایت و هماهنگی فعالیت‌های بانکی شهرستان و نظارت و اعلام نظر در عزل و نصب مدیران شهرستان بخشی از وظایف و رسالت‌های فرمانداران در حوزه شهرستان‌ها است.

فاضلی‌فرد با بیان اینکه مدیران در سطح استان موظف هستند برای انتصاب و یا عزل مدیران استانی در شهرستان با فرماندار هماهنگ و نظر فرماندار را دریافت کنند، اضافه کرد: همه اینها اعضای شورای اداری شهرستان بوده که الزاماً در اجرای سیاست‌های دولت باید با فرمانداری هماهنگ باشند.

وی گفت: رسالت ما خدمت به مردم بوده و همه ما وظیفه‌مند در اجرای خدمات شایسته به مردم به عنوان یک مجموعه همسو و همگام با سیاست‌های اجرایی دولت هستیم.

کانون‌های جمعیتی در حاشیه شهر بیرجند

سرپرست فرمانداری بیرجند با روشن دانستن آینده جامعه افزود: با این کار ارزشمندی که مردم عزیزمان با انتخاب دولت و مجلس انقلابی انجام داده، زحمات مردم حجت را بر ما تمام کرده و ما نیز وظیفه داریم با تمام توان خود عزم خود را جزم کرده و خدمت رسانی به مردم نماییم.

فاضلی‌فرد به چشم‌اندازی از فعالیت‌های فرمانداری بیرجند در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری مهاجرت‌پذیر بوده و سرریز جمعیت را از تمام شهرهای استان داشته و کانون‌های جمعیتی در حاشیه این شهر وجود دارد که متناسب با رشد جمعیت مانع ارائه یک سری از خدمات و زیرساخت‌ها شده که ناچار هستیم در سال آتی و سال‌های بعد این خدمات را بروز کنیم.

وی با بیان اینکه چهار روستا حاشیه شهر بیرجند به تنهایی ۳۶ هزار نفر به اندازه تعدادی از شهرستان‌های استان جمعیت دارند، تصریح کرد: لذا طرح پیشنهادی شهر باقران تهیه و به وزارت کشور ارسال شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

پیگیری طرح‌های اشتغال در بیرجند​

سرپرست فرمانداری بیرجند یادآور شد: بخش جدیدی در حوزه شاخنات سال گذشته دولت ابلاغ کرده که این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم تا در سال جدید آغاز به کار کند تا بخشی از مشکلات آن محدوده تا حدی مرتفع شود.

فاضلی‌فرد بیان داشت: یک سری آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد نیز وجود دارد که برنامه داریم تا در سال آینده در شهر فرهنگی و علمی بیرجند برطرف شود.

وی به بحث‌های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی کلان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی خرد جزو برنامه‌های فرمانداری بیرجند بوده که در سال آتی پیگیری می‌شود.

واگذاری واحدهای تجاری هلال بیرجند تا هفت ماه آینده

سرپرست فرمانداری بیرجند بحث تکمیل و بهره‌برداری از پروژه تجاری هلال که سال‌ها به طول انجامیده و شهرداری بیرجند در راستای آن حمایت‌های خوبی انجام داده را از دیگر برنامه‌های سال ۱۴۰۱ فرمانداری این شهرستان عنوان کرد و افزود: موافقت شده تا هفت ماهه دیگر این پروژه تکمیل و به مالکان تحویل تا واحدهای تجاری در این مکان مستقر شوند.

فاضلی‌فرد ساماندهی صنوف آلاینده را از دیگربرنامه‌های فرمانداری بیرجند در سال آتی دانست و یادآور شد: در مرکز شهر این قصه ۱۰ سال شده به طول انجامیده جمع بندی های خوبی شده و زیرساخت ها لازم به صنوف آلاینده به آن سایت برده شده و تا دو ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد که صنوف آلاینده از خیابان های شهر جمع و مردم آرامش یابند.

وی با بیان اینکه بحث اصلاح و بهسازی شبکه توزیع آب شهری بیرجند از دیگر موضوعاتی بوده که مورد پیگیری در سال آینده است، اضافه کرد: بیرجند اولین شهر لوله‌کشی آب کشور بوده بنابراین وارث یک شبکه قدیمی و فرسوده است.

هدررفت ۴۰ درصدی آب در بیرجند/نصب ۱۱ المان نوروزی در بیرجند

سرپرست فرمانداری بیرجند ادامه داد: به همین دلیل اگر در ثانیه‌ای هزار لیتر آب استحصال گردد بخش عمده آن یعنی ۴۰ درصد به هدر می‌رود که با توجه به محدود بودن منابع آبی در این منطقه خشک این امر پذیرفته نیست بنابراین برنامه داریم سال آینده این موضوع را در دستورکار قرار دهیم.

فاضلی‌فرد تصریح کرد: پیگیری برنامه‌های مسکن ملی در جهش تولید مسکن برای واجدان شرایط وتأمین آب شرب برای روستاهای فاقد آب که ۴۸ روستا فاقد آب شرب لوله‌کشی در سطح شهرستان وجود دارد از دیگر برنامه‌های فرمانداری شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر شهرستان بیرجند تشکیل شده و دستگاه‌های مربوطه پای کار آمده‌اند، یادآور شد: تعداد ۱۱ المان نوروزی در سطح شهر بیرجند در حال نصب است.

سرپرست فرمانداری بیرجند با بیان اینکه زیباسازی فضای شهر توسط شهرداری انجام شده است، اضافه کرد: یک سری از تفرجگاه‌ها در حاشیه شهر بیرجند برای استقبال از مسافران نوروزی مهیا شده و همه دهیاران مکلف شده‌اند تا فضای روستاها را زیباسازی و نظافت کنند.

فاضلی‌فرد خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت نوروز مهمان‌پذیرها و حتی ۵۰ آموزشگاه‌ ستاد اسکان برای مسافرت‌های احتمالی مسافران نوروزی به بیرجند آماده شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول