اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره برداری و کلنگ زنی 86 طرح؛ هدیه فجر مسئولان به «درمیانی ها»

فرماندار درمیان گفت: هدیه چهل سومین فجر انقلاب برای مردم شهرستان مرزی درمیان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از 86 طرح عمرانی و خدماتی است.

بهره برداری و کلنگ زنی 86 طرح؛ هدیه فجر مسئولان به «درمیانی ها»

«حسینعلی بخشی» فرماندار درمیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از درمیان  ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: امسال خوشبختانه در شهرستان درمیان با توجه به محدودیت اعتبارات، ۸۶ پروژه قابل افتتاح بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از این تعداد پروژه، ۷۷ پروژه افتتاحی با هزینه‌کرد ۴۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان و ۹ پروژه کلنگ‌‌زنی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فرماندار درمیان ادامه داد: همچنین، از مجموع پروژه‌های افتتاحی در دهه مبارک فجر امسال ۴۴ پروژه در نقاط روستایی، در راستای رفع چهره محرومیت و افزایش ضریب برخورداری روستاییان  شهرستان درمیان اجر شده است.

بخشی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۵۵ خانوار از جمعیت نقاط مختلف شهرستان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد،ادامه داد: این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم و پایدار ۹۹ نفر از مردم درمیان را فراهم می‌کند.

فرماندار درمیان در ادامه گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها بالغ‌بر ۵۸ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان بوده که با توجه به محدودیت اعتبارات، هزینه‌کرد بهینه و نظارت فنی مستمر سعی شده این پروژه‌ها در زمینه فنی با بالاترین کیفیت برای بهره‌مندی مردم شهرستان تقدیم آنان شود.

بخشی، خاطرنشان کرد: از شاخص‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و  بهره‌برداری در دهه مبارک فجر امسال می‌توان به مدرسه چهار کلاسه روستای محمدآباد طبس، سالن چند منظوره هنرستان مجتبی کاشانی اسدیه، برق‌رسانی و بهینه‌سازی شبکه برق شهرستان، گازرسانی به ۱۰ روستا و ۱۷ واحد تولیدی در شهرستان و بهره‌برداری از یک واحد گلخانه‌ای در مجتمع گلخانه‌ای درمیان اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان درمیان با بیان اینکه رویکرد اصلی در افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در شهرستان افزایش شاخص‌های برخورداری مردم و توجه ویژه به نقاط روستایی برای پایداری جمعیت بوده است، افزود: پروژه‌هایی که در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان و تخصیص اعتبار قرار گرفته‌اند؛ افزایش تأمین زیرساخت‌های توسعه با احداث راه‌های روستایی، توسعه مجتمع گلخانه‌ای شهرستان، توسعه اجرای آبیاری کم‌فشار و پرفشار مزارع کشاورزی در شهرستان، احداث بندهای خاکی، گازرسانی به روستا و واحدهای تولیدی سطح شهرستان، افزایش سرانه فضای آموزشی و تجهیز مدارس و همچنین توسعه معابر روستایی (طرح هادی روستایی) و شهری در راستای کمک به توسعه مبلمان شهری و افزایش رفاه شهروندان است.

بخشی همچنین با تشکر از حمایت‌های استاندار خراسان‌جنوبی، اقدامات چشمگیر بنیاد علوی در بحث مشارکت در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در شهرستان را از مهم‌ترین برنامه‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه مقام معظم رهبری به مناطق محروم و همچنین برنامه‌های دولت مردمی به منظور افزایش شاخص‌های برخورداری شهرستان درمیان دانست تا با بهره‌برداری زودتر از این پروژه‌ها کام مردم ولایی و غیور شهرستان به شهد این ثمره‌های انقلاب شکوهمند اسلامی شیرین شود.

فرماندار درمیان تعداد برنامه‌های قابل اجرا توسط ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال در شهرستان را  ۱۴۴ برنامه اعلام کرد که در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و خدماتی در سطح چهار بخش تابعه شهرستان درمیان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول