اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم ترسیم چشم‌اندازی روشن برای طبس

استاندار خراسان‌جنوبی از وجود منابع معدنی بسیار غنی در شهرستان طبس خبر داد و افزود: از مجموعه مدیریتی این شهرستان انتظار می‌رود با توجه به وجود این ظرفیت و پتانسیل بسیار مهم برنامه‌ها و چشم‌انداز خوبی برای آینده این شهرستان ترسیم کنند.

لزوم ترسیم چشم‌اندازی روشن برای طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس،« جواد قناعت» شب گذشته در آئین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری و فرماندار طبس در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر اولویت اصلی کشور مباحث معیشتی و اقتصادی مردم بوده که در این راستا باید از وجود و ظرفیت جوانان به ویژه نخبگان داخلی برای توسعه و پیشرفت کشور بهره‌گیری و فرمانداران باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در شهرستان طبس افتاده که مردم این شهرستان در آینده‌ای نزدیک نتایج مثبت این اقدامات را مشاهده می‌کنند، تصریح کرد: طبس با توجه به اینکه در مورخ پنجم اردیبهشت‌ماه 59 در حادثه طوفان شن توانست درس بسیار خوبی به آمریکا و تمام مدعیان جهان دهد آوازه جهانی یافته است.

استاندار خراسان‌جنوبی به موقعیت سوق‌الجهشی و زیارتی شهر طبس اشاره داشت و گفت: این شهر با وجود حرم نازنین امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) چهارمین شهر زیارتی کشور بوده که  هر ساله افراد زیادی برای زیارت به این شهر مراجعه می‌کنند.

قناعت از وجود منابع معدنی بسیار غنی در این شهرستان خبر داد و افزود: از مجموعه مدیریتی این شهرستان انتظار می‌رود با توجه به وجود این ظرفیت و پتانسیل بسیار مهم برنامه‌ها و چشم‌انداز خوبی برای آینده این شهرستان ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات مهم انقلاب مدل حکمرانی جدیدی بدون وابستگی به غرب و شرق بوده است، یادآور شد: در این مدل حکمرانی علم در کنار اخلاق، استقلال در کنار آزادی، عدالت در کنار پیشرفت و در نهایت جمهوریت در کنار اسلامیت بوده که رهبری از آن به عنوان مردم‌سالاری دینی یاد کرده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع مذاکرات اضافه کرد: نباید به نتایج مذاکرات دلبسته باشیم هر چند از دودکش اتاق مذاکرات وین دود سفید بیرون می‌آید و باید مسؤولان به رسالت اصلی خود که رسیدگی به مباحث معیشتی و اقتصادی جامعه بوده توجه جدی داشته باشند.

قناعت ادامه داد: بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران به کشور باز گشته که امیداست تا پایان سال ۱۴۰۱ از سختی‌ها تا حدودی کاسته و مردم تغییرات را حس کنند.

وی یکی از وظایف فرمانداران را ایجاد تعامل و همدلی در بین دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید قبل از مراجعه به مرجع قضایی مشکلات را بین خود حل و فرمانداران نیز به عنوان مدیر شهرستان باید همه دستگاه‌ها را به ریل اصلی هدایت تا خدمت‌رسانی به مردم که جزو اولویت‌ها بوده خدشه‌دار نشود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر پیشگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: فرمانداران باید براساس اولویت‌های نظام از دستگاه‌های اجرایی اقدامات کارساز را مطالبه تا در این راستا حرکت شود.

گلایه‌مندی مردم طبس از کوتاهی‌های صورت گرفته در گذشته

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: آنچنان که باید حق مردم شهرستان طبس ادا نشده و مردم از این کوتاهی‌ها گلایه‌مند هستند.

«حجت الاسلام مجید نصیرایی» با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته در انتخاب مدیریت شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود گفت: استاندار فعلی در این مدت ثابت نموده کوتاهی‌های گذشته تداوم نداشته و بخشی از وعده‌های استاندار در سفر گذشته به طبس تحقق یافته است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان دوم طبس افزود: در نخستین انتصابات استان نیز به طبس توجه شده که این اقدامات خود سبب برطرف شدن گلایه مردم خواهد شد.

جذب سرمایه‌گذاری برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های توسعه‌ای

«علی‌اکبر رحیمی» سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: پیشرفت و توسعه شهرستان طبس نیازمند همراهی همه مردم و مسؤلان در سطح ملی، استانی و شهرستانی است.

وی با اشاره به احصاء نقاط قوت، ضعف و ظرفیت‌های این شهرستان گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات با کمک گیری از ظرفیت‌های شهرستان به کار می‌گیرم.

رحیمی به ظرفیت‌های توسعه‌ای این شهرستان اشاره داشت و گفت: با برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت که در دستورکار فرمانداری این شهرستان قرار می‌گیرد با افزایش جذب سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های توسعه‌ای این شهرستان صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس با بیان اینکه در دوران خدمت خود تلاش می‌کنم تا منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌ها و راهبردهای دولت مردمی آیت االله رئیسی سرلوحه مسیر حرکتم قرار داده و اجرایی نمایم.

رحیمی با اشاره به اهمیت خدمت صادقانه خاطرنشان کرد: در این راستا باید خدمت‌رسانی جهادی در دستور کار قرار گیرد تا ماندگار شود.

گفتنی است در این مراسم از خدمات الاهی فرماندار قبلی این شهرستان تقدیر و «علی اکبر رحیمی» به عنوان سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس معرفی شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول