اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نظارت قیمت کالاها از کارخانه‌های مبدأ انجام شود

نظارت بر قیمت کالاهای اساسی با توجه به قیمت گذاری هیأت دولت امری مهم بوده که سازمان جهاد کشاورزی آن را بر عهده دارد و درخواست مردم با افزایش قیمت برخی از کالاها نسبت به قیمت اعلامی نظارت از مبدأ است .

نظارت قیمت کالاها از کارخانه‌های مبدأ انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس  از بیرجند، اگر سری به بازار اقلام و کالاهای اساسی خراسان جنوبی بزنیم قیمت برخی از کالاها نسبت به چند ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

اگر چه هیئت دولت برای جلوگیری از تلاطم بازار فروش کالاهای اساسی فهرستی از قیمت ۲۵ کالای خوراکی مورد نیاز در سبد مصرفی خانوارها اعلام کرد اما باز هم برخی از کالاها از این فهرست طبعیت نکرده و با قیمت‌های بالاتری به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

هر چند بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت برخی از اقلام همچون مرغ، تخم مرغ با فهرست مورد نظر مطابقت دارد اما کالاهایی همچون لبنیات و برنج مطابق با این فهرست نبوده و بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسد.

نظارت قیمت کالاها باید از کارخانه‌های مبدأ انجام گیرد

علیرضا فرخنده یکی از کسبه بازار بیرجند در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نظارت کالاها باید از مبدأ یعنی کارخانه ها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقلامی که نسبت به وزن آن قیمت آنها رشد داشته پنیر است، تصریح کرد: متأسفانه هر روز از وزن پنیرها کاسته شده و این موضوع گلایه مشتریان را در پی داشته است.

فرخنده یادآور شد: متأسفانه فروشگاه‌های بزرگ آنقدر قدرت دارند که با کارخانه های مختلف تولید اقلام خوراکی قرارداد منعقد که با هر وزن و قیمتی که بخواهند برایشان تولید کنند.

نظارت کافی بر بازار وجود ندارد

محمد فروزش از شهروندان بیرجندی نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: با شرایط کسب و کار کنونی قدرت خرید مردم کاهش یافته و با این اوضاع گرانی در اجناس مختلف بازهم از قدرت خرید مردم کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت کافی بر بازار وجود ندارد و برخی از اقلام با قیمت های بسیار متفاوت به فروش می رسد.

وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر نحوه توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی را بر عهده دارد که در همین خصوص با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت وگو نموده ایم.فروزش ادامه داد: کالاهای تنظیم بازار نیز با سرعت بالا که برخی از مواقع در برخی از فروشگاه ها یافت می شود به سرعت به اتمام می رسد.

قیمت‌گذاری ۷۹ قلم کالای اساسی

«غلامرضا قوسی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در ارتباط با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: با توجه به ابلاغ قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از این به بعد وظیفه تأمین، توزیع، نظارت و بازرسی بر کالاهای کشاورزی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هر چند در گذشته قیمت‌گذاری ۲۵ قلم از کالاهای اساسی و مصرفی توسط هیأت دولت صورت گرفته بود ولی در حال حاضر ۵۴ قلم کالا به این فهرست اضافه شده و ۷۹ قلم کالا مشمول قیمت‌گذاری شده است، اضافه کرد: در حال حاضر انواع روغن‌ها مشمول قیمت گذاری شده است.

تیم‌های گشت و بازرسی با همکاری بسیج افزایش یافته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به توافق نامه ای که بین بسیج مستضعفان و معاون اول رئیس جمهور منعقد شده از این به بعد با همکاری بسیج و سازمان جهاد تیم‌های گشت، نظارت و بازرسی در استان شکل می گیرد.

قوسی با اشاره به اینکه خوشبختانه جلسات هماهنگی در این خصوص برگزار شده و تیم‌های نظارت در حال افزایش هستند، یادآور شد: قرار شده ۱۱ نفر از نیروهای بازرسی صمت به سازمان جهاد کشاورزی منتقل و مقدمات این کار انجام و برنامه‌ریزی شده نظارت بر قیمت کالاها را از طریق نیروهای بسیجی و تیم های نظارت جهاد کشاورزی به صورت روزانه انجام گردد.

وی ادامه داد: تعداد گشت‌ها و نظارت‌ها به طور قطع افزایش خواهد یافت و ناظران به محض مشاهده هر گونه گران فروشی برای متخلفان پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: همچنین با سازمان صمت در رابطه با فعال بودن سامانه ۱۲۴ تفاهم شده تا پاسخگوی شکایات مردمی بوده و به صورت روزانه این شکایات بررسی شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول