اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح اصلاح مدار تغلیظ در کارخانه زغال‌شویی «طبس» افتتاح شد

طرح اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس با هدف بهبود بازدهی و افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ کک‌ شو، در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

طرح اصلاح مدار تغلیظ در کارخانه زغال‌شویی «طبس» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، طرح اسپیرال برای بازفرآوری باطله خروجی از کارخانه زغالشویی طراحی و اجرا شده تا بخشی از زغال نرمه چسبیده به باطله که در مدار‌های موجود کارخانه زغالشویی قابل استحصال نیست، به این مدار وارد و در سیستم موسوم به هیدروسیکلون-تیتربد-اسپیرال، استحصال شود.

این طرح با زیربنای ۲۴۰ مترمربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید، خوراکدهی کارخانه زغالشویی به میزان ۱۵ درصد، تولید کنسانتره به میزان ۱۱ درصد؛ و راندمان تولید کارخانه به میزان ۴.۵ درصد افزایش می‌یابد.

به این ترتیب ضمن رعایت شرایط زیست محیطی و بازفراوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغالشویی از ۶۰۰ هزارتن به ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت که با شرایط و قیمت‌های فعلی بازار، این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را صرفاً از محل رمق‌گیری از باطله تولیدی، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

«میرهاشم موسوی» سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور در این مراسم، اظهار داشت: در آستانه یوم‌الله ۱۳ آبان خوشحالیم که این کار ارزشمند توسط متخصصان کشورمان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: امیدواریم در سایر بخش‌ها نیز از تلاش ارزشمند متخصصان کشور الگوبرداری شود و کسانی که توان و دانش متخصصان کشور را نادیده می‌گرفتند به ارزش و اهمیت کار بزرگی که در این شرکت صورت گرفته است، توجه کنند.

«رمضان کریتی‌ثانی» مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس نیز گفت: طرح اصلاح مدار تغلیظ برای بازفرآوری باطله خروجی از کارخانه زغال‌شویی طراحی و اجرا شد.

وی با تأکید بر اینکه آنچه به این طرح ارزشی چند برابری می‌دهد، اعتماد به توان و تخصص بومی و منابع داخلی کشور است، افزود: این طرح ابتدا به‌صورت خرید خارجی مصوب شد که با توجه به اعمال تحریم‌ها، اجرای آن میسر نشد.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد جوانان متعهد و متخصص ایرانی، این طرح را با استفاده از منابع و توانمندی‌های موجود در داخل کشور دنبال و اجرا کنند تا ضمن جلوگیری از خروج منابع ارزی، توانایی‌های خود را در عرصه‌های فنی بار دیگر به اثبات برسانند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول