اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بد چشمی روی دیوارهای شهر/تبلیغ روی دیوار های شهر ممنوع است

دیوارنویسی و استفاده از در و دیوار منازل مسکونی، مغازه ها و اماکن ورزشی برای تبلیغات و درج جملات مختلف و متفاوت، در برخی مناطق شهر بیرجند به چشم می خورد.

بد چشمی روی دیوارهای شهر/تبلیغ روی دیوار های شهر ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استفاده از اسپری برای نوشتن جملات تبلیغاتی و درج شماره تلفن شرکت ها، مغازه ها و آژانس ها در کنار دیگر فعالیت های تبلیغاتی امروزه به معضل شهری تبدیل شده است و برخی افرادی که بخواهند در این شهر خبر تأسیس کسب و کار خود را به اطلاع مردم برسانند اسپری بر می‌دارند و روی در و دیوارهای شهر می نویسند که این مسئله شکل و شمایل این شهر را به کلی زشت و ناپسند کرده است.

از سوی دیگر زمان شروع تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در شهرهای مختلف کشور آغاز شده است و این امر نیز به این موضوع دامن می زند، به گونه ای که در و دیوار و خیابان های شهر مملو از تصاویر بزرگ و کوچک و رنگارنگ کاندیداها خواهد شد که در کنار سایر تبلیغات شهری خودنمایی می کند و چهره شهر زیبایی و طراوت خود را از دست می دهد و بسیار زشت و زننده می شود.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: وقتی در خیابان های اصلی شهر قدم می زنیم دیوارنویسی ها و تبلیغات نامتناسب بسیار دیده می شود و این کار با توجه به این که سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر از شهرمان گذر می کنند، مناسب نیست.

رسولی افزود: چون مکان خاصی در این شهر نیست هر چیزی که نیاز به اطلاع رسانی داشته باشد، آگهی آن را روی در و دیوار شهر نصب می کنند.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: نصب آگهی‌ تبلیغاتی روی در و دیوار شهر از یک سو و مخدوش و پاره کردن برگه های تبلیغاتی و ریختن خرده کاغذها در کف خیابان از سوی دیگر چهره شهر را زشت و نامناسب کرده است.

«رمضانی» اعلام کرد: در طول هفته تصاویر افراد را روی در و دیوارهای شهر می بینیم که فوت کرده اند و برای اطلاع رسانی به شهروندان آگهی فوت آن ها  را در این نقاط نصب می‌کنند که اگر یک جا مختص این کار بود، خیلی بهتر می شد.

در این خصوص، جاوید شهردار بیرجند گفت: همه ساله در آستانه سال نو، تمام  در و دیوارها و معابر شهر  پاک سازی و تمیز می شود اما با گذشت زمان مجدداً شاهد نصب تراکت و آگهی های تبلیغاتی روی در و دیوارها و زشت و نازیبا شدن سیمای شهر می شویم که این کار برخلاف قوانین شهری است و نباید شهروندان این کار را انجام دهند.

جاوید افزود: اگرچه در راستای جلوگیری از این کار مکانی از سوی شهرداری و شورای شهر مشخص شده اما بارها در طول سال به خصوص در زمان تبلیغات انتخاباتی شاهد آن هستیم که برخی شهروندان طبق روال همیشه در هر نقطه ای که مورد دلخواه شان است این کار را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: از شهروندان خواهشمندیم ضمن همکاری با شهرداری و شورای شهر در راستای زیباسازی چهره شهر از درج هر نوع آگهی تبلیغاتی روی در و دیوار بدون مجوز شهرداری خودداری کنند زیرا انجام این کار و نصب هر نوع تبلیغاتی باید با مجوز شهرداری انجام و اگر خلاف آن مشاهده شود، برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول