اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

یک تجربه | روایت یک بهبودیافته از جدال با کرونا/ برخی از کادر درمانی یک ماه خانه نرفته‌اند

سعید هاشمی‌گازار عکاس بیرجندی است که به واسطه حرفه خود از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در سطح استان برای ثبت لحظات ارائه خدمت کادر درمانی و جهادگران دیگر استان بیش از پیش تلاش کرد و به واسطه این حضور در بیمارستان خود نیز به این ویروس مبتلا شد.

یک تجربه | روایت یک بهبودیافته از جدال با کرونا/ برخی از کادر درمانی یک ماه خانه نرفته‌اند

خبرگزاری فارس-بیرجند؛ برای برخی مشاغل تعطیلی معنایی نداشته و همیشه در خط مقدم حوادث و اتفاقات هستند و بایستی در همه حوادث و رویدادها آماده برای کار و تلاش باشند.

به سراغ یکی از این مشاغل رفتیم، مشغله یا علاقه‌ای به نام عکاسی!

عکاس که باشی یعنی خط مقدم هر حادثه، رویداد، مراسم و جلسات؛ یعنی کاملاً در تیررس و مساعد برای انواع سختی‌ها، باید همیشه در صحنه باشی بدون اتلاف وقت؛ چالاک باشی و جسور تا از حادثه‌هایی مانند جنگ، سیل، آتش‌سوزی، زلزله و حتی بیماری هراسی نداشته باشی.

دوربین عکاس به مثابه قلم عکاس است که با یک عکس، صفحه‌ها از کتاب‌ها را می‌شود ناخوانده ورق زد.

قاب فداکاری در دست عکاسان

این روزها هنر عکاسی بیشتر به کار می‌آید، دیدن ایثار و فداکاری‌های پرستاران، پزشکان و جهادگرانی که برای حفظ سلامت مردم تلاش می‌کنند؛ هنری است که به همت عکاسان و تصویربرداران در حافظه تاریخی ملت ثبت خواهد شد.

سعید هاشمی‌گازار عکاس بیرجندی است که به واسطه حرفه خود از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در سطح استان نه تنها فعالیتش را در حوزه کاری خود کم نکرد، بلکه برای ثبت لحظات ارائه خدمت کادر درمانی و جهادگران دیگر استان بیش از پیش تلاش کرد و به واسطه این حضور در بیمارستان خود نیز به این ویروس مبتلا شد.

جدال با کرونا با سلاح «امید»

در صحبت‌هایش نه تنها اثری از بیماری نبود بلکه با امیدواری و روحیه قوی خود موفق به شکست کرونا شده بود.

وی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در مورد دلیل حضور خود دربیمارستان چگونگی ابتلایش به این بیماری، اظهار داشت: مدرک تحصیلی‌ام مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی از دانشگاه علوم پزشکی یزد و ارشد سیستم‌های اطلاعاتی از دانشگاه تهران است و در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به کار هستم.

این فعال رسانه‌ با بیان اینکه به دلیل تعهد کاری و اطلاع‌رسانی از زحمات کادر درمانی و تهیه فیلم و عکس هر روز در بیمارستان حضور داشتم، اضافه کرد: می‌توان گفت از اول اسفند عملاً هر روز در صحنه بودیم.

هاشمی ادامه داد: روزهای اول دچار گلودرد خفیف شدم و به پزشک عمومی مراجعه کردم و گفتند مشکلی ندارم اما به دلیل حساسیت‌هایی که وجود داشت آزمایش خون نیز دادم که جواب آن برای ابتلا به کرونا منفی شد.

ابتلا به کرونا بدون هیچ علامتی!

وی افزود: علائمی مانند تب و لرز و سرفه نیز در من وجود نداشت اما به خاطر حضورم در بیمارستان و ارتباط‌هایی که وجود داشت با توصیه دوستان عکس رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن نیز گرفته شد و طی آزمایشاتی که دوباره انجام شد جواب تست کرونای من مثبت اعلام شد.

بیمار بهبودیافته از کرونا با اشاره به لزوم پرهیز از رفت‌وآمد و ترددهای اضافی در شرایط فعلی عنوان داشت: از همان روزهای اول با توجه به احتمال خطری که وجود داشت ارتباط با خانواده را به حداقل رسانده بودم و حتی از 7 صبح تا گاهی 9 شب در محل کار بودم و غذا خوردن و ضدعفونی لباس‌ها و وسایل شخصی را نیز انجام می‌دادم تا مراقبت از خانواده را داشته باشم.

ارتباط با دوستان و خانواده را به حداقل رساندم

هاشمی ادامه داد: در حقیقت ارتباط با دوستان و خانواده را از همان روزهای ابتدای رفتن به محل کار برای کاهش خطر انتقال ویروس به حداقل ممکن رسانده بودم.

وی با بیان اینکه زمانی که جواب تست مثبت شد با توجه به اینکه اکسیژن خون و علائم دیگر خوب بود می‌توانستم به خانه بروم، ادامه داد: اما به دلیل اینکه باید در قرنطینه کامل باشم و  خانواده در معرض خطر نباشند در بیمارستان بستری شدم و الحمدالله امروز با حال عمومی خوب مرخص می‌شوم.

ناقلان بی‌خبر!

این عکاس از تجربه مواجه خود با کرونا اینگونه گفت: تجربه بیماری من به خوبی نشان داد که یک فرد می‌تواند ناقل این ویروس باشد و خودش بی‌خبر باشد و به همین دلیل به همه توصیه می‌کنم که مسئله در خانه ماندن را جدی بگیرند.

هاشمی تصریح کرد: اگر فردی ناقل باشد و چه از سمت خودش و چه از سمت دیگران نکات ایمنی رعایت نشود این ویروس به سرعت منتقل می‌شود.

کرونا برای چه کسانی خطرناک‌تر است؟

وی با بیان اینکه شاید این بیماری برای من یا دیگر جوانان خطرناک نباشد، ادامه داد: اما برای گروه‌های در خطر مانند افراد دچار آسم، دیابت، بیماران کلیوی، زنان باردار یا افراد دچار سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند خطرساز شود.

این فعال رسانه‌ اضافه کرد: البته افراد جوان هم دچار این بیماری شده و بستری هم شده‌اند و  صرفاً افراد در گروه سنی بالا بستری نبودند اما برای گروه های در معرض خطر نه تنها خطرساز بوده و باعث بستری شدن آن‌ها شده بلکه منجر به مرگ تعداد قابل توجهی از این افراد شده است.

برای حفظ سلامت عزیزانمان...

هاشمی خطاب به مردم توصیه کرد: این مسئله نشان‌دهنده خطر جدی برای عزیزان ما می‌باشد، پس‌ برای حفظ سلامت این عزیزان هم که شده باید نکات بهداشتی را رعایت و از خانه بیرون نرویم.

وی افزود: مسئله دیگر نیز این است که حجم زیاد بیماران در بیمارستان نیز می‌تواند دردسرساز شود چرا که اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم تعداد بیمارستان‌ها و امکانات کفاف جمعیت زیاد بیماری را نمی‌دهد و علاوه بر بیماران کرونایی بیماران دیگری در سایر بخش‌های بیمارستان‌ها داریم که نباید از آن‌ها غافل شد.

 برخی از کادر درمانی یک ماه خانه نرفته‌اند

این فعال رسانه‌ با بیان اینکه در این ایام بار سنگینی بر دوش کادر درمان و بیمارستان است، ادامه داد: پزشکان و پرستارانی را دیده‌ام که حدود یک ماه است که به خانه نرفته‌اند و دوری از عزیزانشان را تحمل می‌کنند.

هاشمی اضافه کرد: در مدت حضور در بیمارستان شاهد تلاش بی‌وقفه همه پرسنل بودم و تنها راهی که برای همراهی این عزیزان وجود دارد توجه به توصیه‌ها است و نباید از کنار توصیه‌هایی مانند در خانه ماندن و شست مکرر دست‌ها ساده بگذریم بلکه باید این سخنان را جدی بگیریم.

کرونا را می توان شکست داد اما به شرط قطع زنجیره انتقال و به تبع در خانه ماندن؛ پس اگر عزیزان خود را دوست داریم باید زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم و هشدارها را جدی بگیریم.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول