اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۲ ساعت در خط مقدم مبارزه با کرونا/ ماجرای تماس‌هایی که تمامی ندارد!

مدیر پرستاری بیمارستان ولیعصر(ع) بیرجند از جلوه‌گری روحیه فداکاری و ایثار در روزهای اخیر گفت: هر روز از ساعت پنج صبح تا حدود 6 بعدازظهر که در محل کار هستم با تماس‌های گوناگونی برای خدمت به بیماران و کمک به همکاران بیمارستان مواجه هستم، حتی زمانی که به خانه می‌روم هم تلفن‌ها ادامه دارد.

۱۲ ساعت در خط مقدم مبارزه با کرونا/ ماجرای تماس‌هایی که تمامی ندارد!

خبرگزاری فارس-بیرجند؛ امروز به سراغ یکی از افرادی رفتیم که نامشان این روزها به عنوان جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس «کرونا» بر سر زبان‌ها است، پرستارانی از جنس گذشت و ایثار که علی‌رغم همه سختی‌ها وقتی پای سلامت مردم به میان می‌آید همه زندگی‌شان را وقف آن می‌کنند.

به تأسی از پرستار دشت کربلا

خانم عبداللهی هم از همان‌ها است که به گفته خودش به تأسی از پرستار دشت کربلا لباس پرستاری را بر تن کرده و قریب به ۲۶ سال از عمرش را در بخش‌های گوناگون بیمارستان‌ها مشغول خدمت به بیماران بوده، اما این روزها در کشاکش جولان ویروس منحوس «کرونا» در قامت مدیر پرستاری بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند مسؤولیت سنگین‌تری بر دوش دارد.

مصاحبه با اعمال شاقه!

علی‌رغم تمام مشغله‌‌اش در این روزهای پر رفت‌وآمد بیمارستان همزمان هم با من هم‌صحبت می‌شود و هم در فاصله چند ثانیه به همکاران و اطرافیانش توصیه‌های لازم را برای رسیدگی به بیماران می‌کند.

از شرایط سخت اما امیدوارانه این روزهای بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند می‌گوید و از این که سال‌ها است که برای خدمت به سلامت مردم با همسر و فرزندانش عازم نقاط صفر مرزی و اردوی جهادی می‌شود و حالا هم خانواده‌اش متناسب با شرایط کاریش در این روزها پشتیبان و همراه او هستند.

جو این روزهای بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند چگونه است؟

خانم عبداللهی از جو حاکم بر بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند و بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا اینگونه می‌گوید: خوشبختانه در بیمارستان ولیعصر(عج) آرامش خوبی حاکم است که بیش از هر چیز دیگر دلیل آن ایثار و ازخودگذشتگی پرستاران و پرسنل بخش است.

وی از خدمت‌رسانی پرستاران به بیماران در همه وجوه می‌گوید و ادامه می‌دهد: حس انسان‌دوستی، وجدان کاری و ایمان به خدا از دلایل حضور و خدمت‌رسانی بی‌چون و چرای 400 پرستار در این شرایط سخت است.

ماجرای تماس‌هایی که تمامی ندارد!

مدیر پرستاری بیمارستان ولیعصر(ع) بیرجند از جلوه‌گری روحیه فداکاری و ایثار در روزهای اخیر اینگونه روایت می‌کند: نیروهای داوطلب زیادی از طرف بسیج جامعه پزشکی، سپاه، همکاران از بیمارستان‌های دیگر و حتی از روستاها با من تماس می‌گیرند و برای همکاری داوطلبانه حتی به عنوان نیروی خدماتی اعلام آمادگی می‌کنند و یا پیشنهاد‌هایی برای دوخت لباس رایگان دارند.

خانم عبداللهی می‌گوید: هر روز از ساعت پنج صبح تا حدود 6 بعدازظهر که در محل کار هستم با تماس‌های مشابهی برای خدمت به بیماران و کمک به همکاران بیمارستان مواجه هستم، حتی زمانی که به خانه می‌روم هم تلفن‌ها ادامه دارد.

خانواده مشوق حضورم در محل کار هستند

وی از همراهی خانواده خود در شرایط کاری فعلی می‌گوید و ادامه می‌دهد: زمانی که به خاطر شرایط خاص این روزها دیرتر به خانه بروم خانواده به سرعت پیگیر وضعیتم می‌شود، اما با این حال در این روزهای سخت خوشبختانه آرامش در خانواده وجود دارد و همه مشوق حضورم در محل کار هستند.

مدیر پرستاری بیمارستان ولیعصر(ع) بیرجند با بیان اینکه در این روزها ترجیح داده‌ام تا ارتباط با اقوام و حتی پدر و مادرم را قطع کنم تا در معرض خطر نباشند، می‌گوید: حتی محیط خوابم را جدا کرده‌ام اما خانواده همراه و همدل بوده‌اند و دخترم برای همراهی با من می‌گوید از کرونا هیچ ترسی ندارم.

عبداللهی از برخی از شایعات فضای مجازی در بزرگنمایی این ویروس و نقش آن در آسیب زدن به سلامت روان جامعه اینگونه روایت می‌کند: رعب و وحشت ایجاد شده ناشی از شایعه‌پراکنی در مورد این ویروس و حواشی آن هزار برابر از خطرات این بیماری خطر بیشتر است.

چند توصیه دوستانه...

وی توصیه‌‌های خود به مردم برای گرفتار نشدن به این ویروس را اینگونه بیان می‌کند: رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت از نکات مهمی است که شرایط را به حالت عادی برخواهد گرداند.

مدیر پرستاری بیمارستان ولیعصر(ع) بیرجند با بیان اینکه کنترل رفت‌وآمد و حتی برنامه‌های خانوادگی از نکاتی است که مردم باید به آن توجه کنند، اضافه می‌کند: مردم نباید به فضاسازی‌ و شایعات توجهی داشته باشند.

عبداللهی در پایان صحبت خود از امید بالای کادر درمانی کشور برای شکست این ویروس منحوس اینگونه می‌گوید: انگیزه و روحیه پرستاران در این شرایط به عنوان افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند بسیار خوب است و با این روحیه عالی و انتقال آن به بیماران مطمئناً کرونا را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول