اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گلایه صریح آیت‌الله عبادی از نرخ‌های کمرشکن و ندانم کاری‌های مسؤولان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: داشته‌های کشور زیاد است اما متأسفانه ندانم‌کاری هم زیاد است و اگر جامعه آسیب ببیند و آنچه را که در دیگر کشورها سر مردم آوردند سر این مردم بیاورند، همه ما مسؤول هستیم.

گلایه صریح آیت‌الله عبادی از نرخ‌های کمرشکن و ندانم کاری‌های مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع اعضای ستاد استانی پدافند غیرعامل خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در طول تاریخ در قالب‌های مختلف برای ایجاد امنیت جامعه در زوایای مختلف و خارج از دفاع نظامی اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرایط دنیای امروز ایجاد امنیت را به مسئله‌ای خاص و اجتناب‌ناپذیر درآورده است، بیان داشت: پدافند غیرعامل و پدافند عامل مکمل هم هستند و اگر در جامعه‌ای از قبل ساختار پدافند غیرعامل نباشد در برابر هجمه‌های نظامی کم می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جایگاه این مسئولیت(پدافند غیرعامل) از جانب مردم و مسؤولان ویژه است، تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم.

عبادی با اشاره به نقش فضای مجازی در جامعه، مطرح کرد: اگر احساس مسؤولیت می‌شد و فضای مجازی با مدیریت داخلی صورت می‌گرفت هر روز شاهد بروز یک معضل نبودیم و می‌توانستیم مشکلات موجود را جمع کنیم.

وی مسائل فرهنگی را در میدان، مقدم بر مسائل اقتصادی دانست و تصریح کرد: ایران کشور فقیری نیست و مردم هم به لحاظ آمادگی فکری و مکتب غنی اسلام مستعد هستند، علی‌رغم تمام مشکلات هرجا مسؤولان قدم گذاشتند مردم جلوتر بودند لذا  پیاده‌کردن اقتصاد مقاومتی در این شرایط مساعد کار مشکلی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ایجاد صف‌های طویل برای خرید برخی کالاهای اساسی، مطرح کرد: در مسئله قاچاق کردن دام مولد از کشور عملا از دور نگاه کردیم که گوشت را به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رساندند، صبح‌های زمستان صف‌های خرید طولانی بود و با این اقدام حیثیت مردم زیر بار رفت که این امر باید پدافند می‌داشت.

عبادی ادامه داد: مسئله دیگری که از سال گذشته در کشور کلید خورد این بود که ابتدا جشن می‌گیرند که از نظر گندم خودکفا شدیم و سپس کلید می‌زنند که باید گندم را از خارج وارد کنیم و این در حالی است که رسانه‌ها تیتر می‌زنند از پشت مرز گندم را از گندم‌دارها پیش خرید می‌کنند و گندم‌ها به سیلو نرفت.

وی تأکید کرد: براساس گزارش رسانه‌ها، محصول کشاورز زحمتکش در حد هزینه‌ای که کرده هم سود نمی‌کند و اگر بخواهیم با پدافند اقتصاد و معیشت را فعال کنیم تمام این جزئیات باید روی حساب و کتاب انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین براساس خبر رسانه‌ها، میوه‌هایی که سال گذشته برای شب عید در سرد خانه گذاشته‌اند تا اوایل تیر مانده و کیفیتی ندارد و این در حالی است که نرخ‌های عید کمرشکن است و میوه‌ها را نگه می‌دارند اما در تیر ماه که جز خوراک گوسفند به درد جایی نمی‌خورد، می‌فروشند.

عبادی بیان داشت: داشته‌های کشور زیاد است اما متأسفانه ندانم‌کاری هم زیاد است و اگر جامعه آسیب ببیند و آنچه را که در دیگر کشورها سر مردم آوردند سر این مردم بیاورند، همه ما مسؤول هستیم.

وی خطاب به مسؤولان با تأکید بر اینکه انجام این رسالت با کسی رودربایستی نداشته باشید چراکه بی‌تفاوتی در این قضایا خیانت به دین خدا و همه مردم است، بیان داشت: تنها برای رفع مشکلات استان فکر نکنید بلکه برای خارج استان هم نقد دلسوزانه و علمی و مطالبه حقوق مردم داشته باشید.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول