اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اولتیماتوم «معتمدیان» به مدیران؛ افطاری دادن از پول بیت‌المال ممنوع!

استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: برگزاری همایش‌های بی‌ثمر، افطاری دادن از پول بیت‌المال و برگزاری جلسات غیر ضروری در ساعات اداری در استان ممنوع است.

اولتیماتوم «معتمدیان» به مدیران؛ افطاری دادن از پول بیت‌المال ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد صادق معتمدیان پیش از ظهر امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی، با اشاره به شعار سال«رونق تولید»، اظهار داشت: از مأموریت‌های اصلی دستگاه‌های اداری در سال جاری احصاء موانع رونق تولید و برنامه‌ریزی برای حل آن است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت عملی از رونق تولید در استان‌های مرزی مانند خراسان‌جنوبی جز با روان‌سازی صادرات محقق نمی‌شود، بیان داشت: باید با حمایت جدی از واحدهای تولیدی فعال نگذاریم در مسیر حرکت و تولید مشکل و خلل خاصی به وجود آید.

برگزاری جلسات غیر ضرور در ساعات اداری ممنوع!

استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تبیین کرد: برگزاری همایش‌های بی‌ثمر، افطاری دادن از پول بیت‌المال و برگزاری جلسات غیر ضروری در ساعات اداری در استان ممنوع است.

معتمدیان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا برای حضور مسؤولان کشوری در استان برنامه‌ریزی کنند و اضافه کرد: در این سفرها به‌دنبال حضور تشریفاتی نیستیم بلکه مهم‌ترین هدف ما از انجام این سفرها باز کردن گرهی از مشکلات استان است.

وی با اشاره به سیل اخیر در برخی استان‌ها و به‌ویژه خراسان‌جنوبی، تبیین کرد: این استان نیز متأثر از سیل فروردین‌ماه بود ولی با برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های خدمت‌رسان خسارت جدی در استان نداشتیم.

موضوع انتخابات؛ مهم‌ترین برنامه امسال

استاندار خراسان‌جنوبی انتخابات را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری عنوان و افزود:  مهم‌ترین راهبرد ما در زمینه انتخابات برگزاری یک انتخابات بی‌طرفانه، سالم، با حضور حدأکثری مردم در یک فضای رقابتی است.

معتمدیان با اشاره به سفرهای استانی، تبیین کرد: از جمله اهدافی که در این سفرها دنبال می‌شود  بیان بی‌واسطه مشکلات مردم است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای سفر به شهرستان‌ها حداقل سالی دو بار برنامه‌ریزی کنند.

وی به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره و توضیح داد: ساز وکار و شیوه‌نامه اجرایی برخی از مصوبات آن سفر شامل اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با ۵۰۰ میلیارد تومان تهیه و ابلاغ شده است.

تعامل مدیران با وزارتخانه‌ها بیشتر شود

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن برخی از پروژه‌ها باید ارتباط و تعاملات بیشتری با وزارتخانه‌ها داشته باشیم زیرا ۸۸ درصد بودجه در وزارتخانه‌ها است.

معتمدیان از هفت برابر شدن سهمیه سوخت مرزنشینان و اضافه شدن ۳۴ میلیارد تومان به خزانه از محل فروش سوخت مرزنشینان خبر داد و اعلام کرد: درآمد مرزنشینان استان از محل فروش سوخت سه برابر شده است.

وضعیت نامناسب برخورد ادارت با ارباب رجوع

وی با تأکید بر اینکه کار مردم باید انجام شود خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: خستگی‌ناپذیری در مدیران مهم است بنابراین کسی که خسته می‌شود بداند که یک جای کار مشکل دارد.

 استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به رفتارهای برخی دستگاه‌های اجرایی با ارباب رجوع، متذکر شد: متأسفانه وضعیت خوبی در استان دیده نمی‌شود و در برخی از دستگاه‌ها برخی از رفتارهای با مردم طلبکارانه است لذا بر رفتارهای صورت‌گرفته با مردم نظارت و  اجازه رفتار نامناسب و کوتاهی مدیران در برخورد با مردم و انجام وظیفه آن‌ها را نمی‌دهم.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول