اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ایل زوله و خالوندی ذینفعان مرتع منطقه «بان میل» شناخته شدند

محمد پورهاشمی مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: عشایر ایل زوله و خالوندی کرمانشاه طبق رأی کمیسیون بند 49 سازمان مراتع و جنگل‌ها و طبق تأکید وزارت کشور در خصوص مرتع منطقه «بان میل» دارای حقوق عرفی و قانونی هستند.

ایل زوله و خالوندی ذینفعان مرتع منطقه «بان میل» شناخته شدند

محمد پورهاشمی مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته چهارشنبه 20 دی‌ماه به ریاست معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور برگزارشده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر ایل زوله و خالوندی کرمانشاه دارای حقوق عرفی و قانونی هستند، در این جلسه به‌عنوان ذینفعان و بهره‌برداران مرتع منطقه «بان میل» شناخته شدند.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای به ریاست دکتر میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و با حضور معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های کرمانشاه و ایلام برگزار و موضوع اختلاف عشایر 2 استان درباره مرتع هم‌مرز بررسی شد.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که مطابق قانون، ذینفعان و بهره‌بردارانی که دارای حقوق عرفی، کارت چرای دام و رأی کمیسیون بند 49 سازمان مراتع و جنگل‌ها هستند، حق استفاده از مرتع منطقه «بان میل» رادارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر ایل زوله و خالوندی کرمانشاه دارای حقوق عرفی و قانونی هستند، در این جلسه به‌عنوان ذینفعان و بهره‌برداران مرتع منطقه «بان میل» شناخته شدند.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد که استانداری ایلام اسامی آن دسته از عشایر این استان را که مدعی داشتن کارت چرای دام و حق عرفی در محل هستند، بررسی و در صورت صحت به وزارت کشور ارسال کند تا ادعای آنان بررسی شود.

مرتع موصوف به بان میل در حوزه استحفاظی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب واقع‌شده است.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول