اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه کاشت 36 میلیون و 400 هزار نهال را تعهد کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: استان در طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت، تعهد دارد در طی چهار سال، عملیات کاشت 36 میلیون و 400 هزار اصل نهال را انجام دهد.

کرمانشاه کاشت 36 میلیون و 400 هزار نهال را تعهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یازدهم آذر آغاز رسمی طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت در کشور می‌تواند نقطه عطفی در راه احیا منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها و از همه مهمتر منابع آبی کشور باشد. 

امروز، روزی که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری هر ایرانی باید ۳ نهال کشت کند تا در ۴ سال آینده شاهد کاشت یک‌میلیارد درخت در سراسر کشور باشیم.

این مراسم به صورت نمادین با حضور مسوولان، سازمان‌های مردم نهاد، جمعی از دانش‌آموزان پایه ابتدایی و اقشار مختلف مردم، در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

انشالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس، گفت: استان در طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت، تعهد دارد در طی چهار سال، سالی ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نهال بکارد که در مجموع عملیات کاشت و تولید ۳۶ میلیون و ۴۰۰ اصل نهال را انجام خواهد داد.

 

وی اظهار کرد: این استان در این طرح هدف‌گذاری کرده که برای سال ۱۴۰۲ عملیات تولید و کاشت تعداد ۲ میلیون ۳۰۰ اصل نهال را اقدام کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در اجرای این طرح مردمی از ظرفیت‌های سازمان‌ها، مردم، صنایع و شرکت‌ها استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار از نهال‌های مورد نیاز، در نهالستان‌های منابع طبیعی استان در شهرستان‌های اسلام‌ آباد‌غرب و سرپل‌ذهاب تولید می‌شود و ۷۰۰ هزار نهالی هم نهال‌ها با همکاری سایر بخش‌ها( تشکل‌ها سازمان‌های مردم نهاد، کارخانه‌جات، پادگان‌ها و مردم) تولید می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تعهد تولید نهال امسال ۲ میلیون ۳۰۰ نهال است که ۳ میلیون نهال تولیدی داریم، کاشت امسال باید ۹ میلیون ۱۰۰ نهال باشد که در ای راستا سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تقبل کرده که نهال‌های کسری را از استان‌های که عرصه کافی برای کاشت ندارند، تأمین کند.

کولانی اشاره‌ای به برنامه امروز داشت و گفت: امروز آغاز سراسری کاشت یک میلیارد درخت است که تعهد استان کرمانشاه به صورت نمادین در شهرستان‌ها و مرکز استان کاشت ۷ هزار و ۳۰۰ نهال است؛ البته در برخی شهرستان نیز در هکتار بذر کاشته می‌شود.

وی اشاره‌ای به گونه‌هایی که امروز تولید و کاشت شده، داشت و گفت: گونه‌هایی جنگلی نظیر «بلوط»، «توت» و «بادام» و همچنین گونه‌های پارکی و سبز «زبان گنجشک»، «افرا» و «اقاقیا» نیز کاشته می‌شود.

امروز همه ما نهالی کاشتیم به این امید که فرزندانمان و نسل‌های آینده بتوانند همچون گذشتگان در سرزمین پر برکت ایران از منابع طبیعی استفاده درست داشته و با احیا منابع آبی همچنان، سرافراز در این سرزمین کهن زندگی کنند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول