اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سوال استاندار کرمانشاه از دانش‌آموزان: اگر مسوول استان بودید چه می‌کردید؟

استاندار کرمانشاه در آیین نواختن زنگ مهر با طرح سوالی، دانش‌آموزان را برای کمک به پیشرفت و ترقی استان به یاری طلبید.

سوال استاندار کرمانشاه از دانش‌آموزان: اگر مسوول استان بودید چه می‌کردید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد علامه مجلسی شهر کرمانشاه برگزار شد ضمن عرض تبریک شروع سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: زمانی ما را تحریم می‌کردند که کشورهای دیگر چیزی به ایران نفروشند، ولی الان وضعیت کاملا برعکس شده ما را تحریم می‌کنند که کشورهای دیگر از ایران اسلامی چیزی نخرند.

وی ادامه داد: زمانی برای سیم‌خاردار که برای حفاظت از خطرات دور زمین می‌کشند، محتاج کشورهای دیگر بودیم ولی الان در لابلای فرصت‌های به وجود آمده از تحریم‌ها، توانایی فروش موشک را داریم.

استاندار کرمانشاه با به کار بردن واژه«العلم سلطان»، گفت: علم و دانش برتری‌آور است، ملتی که دانش نداشته باشد قدرت ندارد و طبیعتا توسری خور و ذلیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: ما وارث کشوری هستیم که ۲ هزار سال پیش، پادشاهانی بر آن حکومت می‌کردند که عهدنامه‌های آنان از بسیاری از عهدنامه‌های امروز سازمان ملل متحد پیشرفته‌تر است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل، یادآور شد: از جمله سوغات های این سفر ، ۳۵۰۰ لوحی بود که آمریکایی‌ها ۹۰ سال پیش به بهانه مطالعه سه ساله روی آن‌ها، دزدیده بودند که به رغم تلاش‌های این دولت به ایران بازگردانده شدند.

وی خطاب با دانش‌آموزان افزود: تلاش کنید و به خدا ایمان داشته«من کان لله کان الله له» هرکس با خدا باشد، خدا برای او است، تلاش کنید و درس بخوانید.

صحرایی در پایان سخنانش از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان یک سوال پرسید ؛«اگر شما مسوول استان کرمانشاه بودید، سه اقدام مهم که برای رشد و تعالی  استان مدنظر قرار می‌دادید، چه بود» و از آن‌ها خواست مهم‌ترین  آن را ۱۰ سطر توضیح دهند. 

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در ۲۹ شهریورماه پذیرایی بیش از 32 هزار کلاس اولی بودیم، اظهار کرد: محمدی اظهار کرد: امروز اول مهرماه، همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی (زنگ مهر، ایثار و مقاومت) به مناسبت هفته دفاع مقدس به صدا در آمد.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید«همه با هم، یکصدا ایران»، گفت: با داشتن مدرسه قوی، ایران قوی خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با یادآور فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «همه دانش‌آموزان را مانند اولاد خود بدانید»، گفت: همه دانش‌آموزان همانند فرزندان ما هستند.  

وی در پایان، گفت: امسال ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه با ۱۶ هزار کلاس درس، تحصیل خواهند کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول