اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سردار ریحانی آشوب‌های اخیر را تشریح کرد/ دشمن پروژه سوریه سازی ایران را در سر داشت

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، اقدامات صورت گرفته طی اغشاشات اخیر را تشریح کرد.

سردار ریحانی آشوب‌های اخیر را تشریح کرد/ دشمن پروژه سوریه سازی ایران را در سر داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) در نشست با اصحاب رسانه که در سالن شهید قهاری مجموعه بعث برگزار گردید، با اشاره به اینکه حادثه ۱۱ ستامبر بهانه‌­ای برای اسلام هراسی مستقیم یا غیر مستقیم در کشورهای مثل ایران،عراق،سوریه،لیبی ،لبنان  و.... بود، افزود: همه این کشورها عملا ازبین رفتند؛ اما ایران به واسطه هوشیاری ملت و قدرت نظامی و نظارت رهبری  سلامت ماند که موجب خشم دشمنان شد.

وی با بیان اینکه دشمن از قدرت گرفتن ایران هراس دارد و به نحوی در صدد بود تا با ایجاد آشوب، ابزار فشاری در مذکرات ایجاد کند، افزود: با تحریم­‌ها قصد داشتند توان مردم ایران را بگیرند و موجب دلزدگی ملت از نظام شوند، راهبرد اصلی آن‌ها در این ایام ایجاد یک جنگ داخلی بود که بحمدالله ناکام ماندند.

پروژه منزوی کردن ایران شکست خورده است

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت فعلی در سیاست­‌ خارجی پیروری منویات مقام معظم رهبری است، گفت: اگر چه که دولت­‌های پیشین نیز نگاه خاص به نظام وکشور داشتند اما در بعضی موارد دیدگاه سیاسی­ آن‌ها، رویکرد غربگرایانه داشت، این تغییر نگاه و عضویت در پیمان‌هایی همچون شانگ‌های و... مطابق امیال کشورهای غربی نیست و بخشی از عصبانیت‌ها آن‌ها از ایران به این دلیل است.

سردار ریحانی با بیان اینکه، یکی دیگر از راهبردهای اصلی کشورهای استکباری علی الخصوص آمریکا و اسرائیل، منزوی کردن ایران بود، بیان کرد: پس از حضور فعال ایران و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی و شکست این راهبرد، عصبانیت آن‌ها از ایران بیشتر شده است.

وی با  بیان اینکه دشمنان قصد دارند با ایجاد فشار مجازی و رسانه‌­ای-روانی پایه­‌های نظام را سست کنند، افزود: بر اساس تجربه آشوب‌های ۷۸،۷۸و۹۸ دشمنان می‌­دانستد ما خیلی زود بر اوضاع مسلط می‌­شویم؛ از این رو این‌بار با یک اتحاد رسانه‌­ای و مجازی جلو آمدند، که رهبر معظم انقلاب سخنانشان اشاره کردند «این آشوب­‌ها شما را از کار اصلی بازندارد؛ مطالبه مردم اشتغال و معیشت است»؛ لذا این آشوب‌­ها ذهن هارا مشغول کند و مانع پیشرفت کشور شود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) از بین رفتن احساس امنیت مردم را از جدی‌ترین خسارت  آشوب‌های اخیر دانست و گفت: در آشوب‌­های اخیر بازاریان و کسانی که داری ارتباطات تجاری بین ­المللی بودند خسارت دیدند و صارات ما نیز دستخوش تلاطم‌هایی شد، از سوی دیگر شهدایی که تقدیم شد و حس ناامنی که طی این ایام بر کشور حاکم شد نیز خسارت و آسیب بود.

دانشگاه و مدارس کانون تولید علم هستند، دشمن دنبال از کار انداختن آن است

سردار ریحانی با بیان اینکه دشمن به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها و ایجاد عقب ماندگی علمی در کشور است، ادامه داد: دشمن با هدف اخلال در تولید علم و فعالیت صنعتی سعی در ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها بود و اگر توجه هم کنید، دانشگاه‌هایی مورد هدفشان قرار گرفت که نقش مهمی در تولید علم نیز دارند، بعد از شکست این پروژه، سراغ دانش آموزان رفتند تا آن‌ها را وارد میدان کنند، الحمدالله در این زمینه نیز توفیق نداشتند و کارهایشان به نتیجه نرسید.

جمهوری اسلامی نه، ایران را نمی‌خواهند

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از جوانان [ذات جوان رفتار هیجانی است] در این میان فریب خورند و میدان دار دشمن و سعودی‌ها شدند و دروغ‌های آنان را باور کردند، این در حالی است که دشمنان تنها مخالف دین نیستند و موضوع برایشان حکومت اسلامی نیست، بلکه از اساس نمی‌خواهند ایرانی وجود داشته باشد؛ بر همین اساس ابتدا از دانشگاه­‌ها شروع کردند که بعد به مدارس برسند و در نهایت پروژه را به خیابان پیوند بزنند که ناکام ماندند و مردم آگاه با آنها همراه نشدند.

سردار ریحانی عنوان کرد: پس از ناکامی در حوزه‌های دانش آموزی و دانشجویی، آن‌ها وارد تعطیلی مراکز تولیدی و بازار شدند، با تهدید و ارعاب سعی کردند که بازار را به تعطیلی بکشانند، فاز بعدیشان هم تعطیلی حوزه نفتی کشور بود که بحمدالله در همه موارد ناکام بودند و از این رو وارد فاز آخر خودشان که اقدامات کور، ترور، ایجاد ترس، ارعاب و مسائل از این دست است که انشاءالله و با همراهی مردم در این زمینه نیز کاری از پیش نخواهند برد.

سوریه سازی ایران در دستور کار دشمن است

وی با اشاره بر اینکه دشمنان قصد دارند ایران را شبیه سوریه کنند؛ اظهار کرد: سال ۲۰۱۱ در سوریه ابتدا مردم را به بهانه اینکه چند دانش آموز که علیه حکومت بشار اسد شعار نویسی کرده‌ و شکنجه شدند، به خیابان آورند و بعد با فشار رسانه‌ای و هزینه‌های میلیارد دلاری در حوزه رسانه و فضای مجازی، این کشور را درگیر جنگ داخلی کردند، در نهایت این جنگ خانمان سوز موجب کشته شدن ۵۵۰ هزار نفر و آواره شدن چندین میلیون نفر دیگر شد؛ از طرفی جنایت‌هایی در این جنگ صورت گرفت که در تاریخ وجود نداشت، دشمن به دنبال سوریه سازی ایران بود و این دشمنی با ایران نیز ادامه دارد، البته ما به همراه مردم پای نظام هستیم و نمیگذاریم چنین اتفاقی بیافتد.

۱۳ آبان امسال تجلی کامل حمایت از نظام اسلامی بود

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) ریحانی با اشاره به راهپیمای ۱۳ آبان، افزود: مردم ما آگاه هستند و درحالی که سال‌های گذشته در راهپیمایی ۱۳ آبان تنها دانش آموزان و تعداد کمتری از مردم حضور داشتند اما امسال خانواده‌ها و مردم با حضور پرشور در کنار دانش آموزان پیام حمایت خود از نظام را به دشمنان رساندند؛ البته که مردم مطالبات و اعتراض و درخواست‌های دارند اما به کشور و نظام پایبند هستند.

سردار ریحانی رسالت رسانه را تبیین و بیان حقایق دانست و با تاکید بر اینکه رسانه باید زبان گویای مشکلات و درخواست‌های مردم باشد،گفت:گاهی تصور می­‌کنند اگر رسانه‌ای انتقاد کند ضد انقلاب است؛ نقد درست و بجا، از وظایف رسانه است، البته که خبرنگاران توجه کنند مبادا قلمشان طوری باشد که باعث شادی دشمن شود.

فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه در پایان رسالت دیگر رسانه را امیدآفرینی دانست و تاکید کرد: دشمنان تمام تلاشان برای از بین بردن امید در مردم به کار می‌برند و می‌دانیم زندگی با عزت، دور از سلطه استعمار هزینه دارد و سخت است؛ رسالت رسانه بیان حقایق، همراه مردم بودن و در نهایت ایجاد امید در دل جامعه است که از اصحاب رسانه انتظار می‌رود بر سالت خواد پایبند باشند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول