اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گزارشی‌ از حال و هوای مرز خسروی/ دروازه کربلا مملوء از زائران اربعین است + فیلم

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از زائران اربعین خواست، سفر خود را به سمت مرز خسروی با توجه به ازدحام حال حاضر به تعویق بیاندازند تا آمادگی لازم در آن‌سوی مرز برای زائران حاضر در این مرز فراهم شود.

گزارشی‌ از حال و هوای مرز خسروی/ دروازه کربلا مملوء از زائران اربعین است + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پایانه بین‌المللی خسروی از روز گذشته با حضور و تجمع انبوه زائران مواجه بوده است. مطابق اعلام ستاد اربعین همه مسیرهای ورودی به مرزهای زمینی اربعین بسته است و کار تخلیه پایانه‌های مرزی از زوار حاضر در مرز در حال انجام است.

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی از ازدحام بی‌نهایت زائرانی است که مرز خسروی را برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده‌اند و بی‌قرار رسیدن به بین‌الحرمین هستند؛ همین حالا پشت محوطه گیت‌ها(منطقه خروج از ایران و ورود به کشور عراق) می‌توان گفت حدود ۲۰ هزار نفر حضور دارند، ولی آن چه در این مرز دیدنی است، بسیج تمامی امکانات دستگاه‌های متولی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و ... است که تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا زائران با نظم و ترتیب راهی عتبات عالیات شوند.

امکانات از سوی ایران فراهم شده موکب‌ها برپاست، ولی گیت‌های عراق کم است در حال حاضر چهار گیت فعال در طرف عراقی جوابگوی جمعیت نیست و زیرساخت‌های کشور میزبان جوابگوی این جمعیت حال حاضر در پایانه مرزی خسروی نیست.

در حال حاضر وحیدی وزیر کشور به همراه هیأت همراه و امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه مشغول بازدید از روند خدمات‌رسانی و خروج زائران از مرز خسروی هستند.

 

 

تصمیم ستاد اربعین و وزارت کشور در این بازدید بر خروج زائرانی بود که در پایانه مرزی و شهرهای اطراف پایانه مانند قصرشیرین و سرپل‌ذهاب مستقر هستند و برنامه‌ای برای پذیرش زائران جدید ندارند.

 

*حضور وزیر کشور در مرز بین‌المللی خسروی 

هم‌اکنون حال و هوای مرز خسروی بهتر از روز گذشته است. زوار از صبح امروز از گمرک داخل شده و پشت گیت خروجی ایران و ورودی عراق جمع شده‌ و با بازشدن مرز در حال عبور هستند. به گفته استاندار کرمانشاه، افرادی که در پایانه خسروی حاضرند به‌مرور در حال خروج از مرز هستند.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: هم‌اکنون در راه‌ها و جاده‌های منتهی به مرز خسروی با ازدحام جمعیت روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار، شاهد مراجعه تعداد زیادی از زائران به مرز خسروی هستیم و با توجه به اینکه ظرفیت کشور عراق محدود است و زیرساخت‌های آن هم جوابگو جمعیت نیست، بنابراین از زائران گرامی درخواست می‌‌شود سفر خود را به سمت مرز خسروی با توجه به ازدحام حال حاضر به تعویق بیاندازند تا آمادگی لازم در آن‌سوی مرز برای زائران حاضر فراهم شود.

 

*وضعیت حال حاضر مرز خسروی شنبه نوزدهم شهریورماه

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تصریح کرد: از ساعت چهار بامداد امروز با حجم عظیمی از زائران اربعین مواجه هستیم و در حال حاضر پایانه مرزی خسروی کاملا پُر شده، بیرون از پایانه هم همین وضعیت را دارد و چهاراه نصرآباد هم مملو از جمعیت است و با یک گره ترافیکی شدید مواجه شدیم، لذا توصیه می‌شود به جهت پیشگیری از گرمازدگی از مراجعه به مرز پرهیز کنند و به اطلاعیه‌های ستاد اربعین و هشدارهای پلیس در مسائل ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات توجه داشته باشند.

 

برگزاری جلسه ستاد اربعین کرمانشاه با حضور وزیر کشور 

نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه روز شنبه به ریاست دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور و با حضور بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه و معاونان امنیتی انتظامی و عمران وزیر کشور در محل پایانه بین‌المللی خسروی برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی، مشکلات و موانع موجود در مسیر تسریع عبور زائران از مرز و راهکارها و اقدامات لازم برای تقویت زیرساخت‌های مسیر تردد زائران اربعین در داخل عراق بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد. 

وزیر کشور: مرز ظرفیت پذیریش زائر جدید ندارد/ مردم به سمت مرزها حرکت نکنند

وزیر کشور پس از جلسه ستاد اربعین که در پایانه خسروی برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: تجمع و ازدحام در مرز خسروی بسیار زیاد است و این هم به دلیل حضور زوار حاضر در شهرهای نزدیک به این پایانه و همچنین مردمی که از شب‌های گذشته در این جا حضور داشته‌‌اند.

وی افزود: تلاش تمامی مسئولان اعم از استاندار، نیروهای مرزبانی و انتظامی بر این است که زوار عزیزمان بدون مشکل از مرز عبور کنند، ولی در هر حال جمعیت زیاد و گرمای زیاد اذیت کننده است، از این رو تلاش عزیزان این است که زوار حاضر در استان از مرز عبور داده شوند و در حال حاضر ظرفیت پذیریش زائر جدید در مرز وجود ندارد.

وحیدی ادامه داد: عبور زوار با مدیریت مناسبی در حال انجام است، البته گرمای هوا اذیت کننده است، از این رو از مردم انتظار داریم که به سمت مرزها حرکت نکنند و اجازه بدهند کار به شکل مناسبی مدیریت شود.

رئیس ستاد اربعین: مردم به مرزها نروند/ امکانات آن‌سوی مرزها جوابگوی جمعیت زوار نیست

مجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین امروز در حاشیه بازید از نحوه خدمات‌رسانی و چگونگی خروج زوار از مرز خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بارها بارها از روز گذشته اعلام شده و بنا بر دلایل مختلف از مردم خواسته‌ایم از سفر و حضور در راهیپمایی عظیم اربعین حسینی منصرف شوند.

وی ادامه داد:کسانی که هنوز به سمت مرز حرکت نکرده، لطفا حرکت نکنند و افرادی که در راه هستند، برگردند. مشکلات مختلفی در آن سوی مرز وجود دارد و امکانات و زیرساخت‌های کشور عراق متناسب با شرایط جدید اربعینی (یکی گرمای ۵۰ درجه است و بر نحوه خدمات‌رسانی تأثیرگذار است)، نیست.

رییس ستاد مرکزی اربعین یکی دیگر از مشکلات جدی زائران در عراق را مساله حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: مسؤولان عراقی می‌گویند از ورود زوار جلوگیری کنید چون امکان خدمات‌دهی مناسب به این همه جمعیت را نداریم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول