اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت ۵۷۸ پایگاه اوقات فراغت تابستانی در کرمانشاه/ هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت را بیاموزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فعالیت‌های تابستانی پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در ۵۷۸ مدرسه، کانون فرهنگی تربیتی، دارالقرآن، سالن و مجتمع ورزشی، کانون و... این استان دایر است.

فعالیت ۵۷۸  پایگاه اوقات فراغت تابستانی در کرمانشاه/ هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت را بیاموزد

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ۵۷۸ پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغ دانش‌آموزان در کرمانشاه برپا شده است.

وی ادامه داد: این پایگاه‌های تابستانی ظرفیت پذیرش ۹۰ هزار دانش‌آموز را دارد و در صورت استقبال دانش‌آموزان از این پایگاه‌ها امکان افزایش آن‌ها وجود دارد تا جایی که حیاط مدارس را می توانیم به یک پایگاه فرهنگی تبدیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: رویکرد اصلی ما در برنامه‌های اوقات فراغت بحث مهارت آموزی در راستای هر دانش‌آموز یک مهارت است، بنابراین برنامه‌های پایگاه هدفمند است.

وی با یادآوری امضای تفاهمنامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تصریح کرد: دانش‌آموزان برای مهارت‌آموزش به فنی و حرفه‌ای می‌توانند مراجعه کنند و با شرکت در کلاس‌ها گواهی مهارتی را کسب کنند.

محمدی با اشاره به تخفیف هزینه 20 تا 30 درصدی این پایگاه‌ها برای ثبت‌نام، اضافه کرد: دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش می‌توانند به کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی استخرها و تمامی مدارس مجری طرح اوقات فراغت سطح استان مراجعه کنند.

وی در خصوص طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی، گفت: هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، لذا در دوران کرونا آموزش غیرحضوری سبب شد تعدادی از دانش‌آموزان علی‌الخصوص در محلات محروم دچار افت تحصیلی شوند، در این راستا در تابستان طرح تثبت یادگیری برای دانش‌آموزان را به صورت رایگان به اجرا گذاشتیم.

محمدی با اشاره به شناسایی ۱۸ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی در طرح تثبت و یادگیری، تصریح کرد: هدف این است در سال تحصیلی آینده این دانش‌آموزان مشکلی برای یادگیری نداشته باشند و افت تحصیلی ناشی از کرونا جبران شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول