اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تداوم پدیده گرد و خاک در آسمان کرمانشاه/ وضعیت چهار شهر «بحرانی» است

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه، از تداوم پدیده گرد و خاک در آسمان استان خبر داد و گفت: امروز هم وضعیت شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و کنگاور همچنان بحرانی است.

تداوم پدیده گرد و خاک در آسمان کرمانشاه/ وضعیت چهار شهر «بحرانی» است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، براساس اعلام هواشناسی امروز هم هوای استان غبارآلود خواهد بود و در روز دوشنبه پدیده قابل توجهی را در سطح استان نخواهیم داشت.

یحیی ذائبی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با توجه به این وضعیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شاخص کیفی هوا  AQi (۲۴ساعته) در ساعت ۸ صبح ۲۱ اسفندماه لغایت ساعت ۸ صبح  ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، برای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای در  شهرستان‌های قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰، سرپل‌ذهاب عدد شاخص ۵۰۰،  کنگاور ۵۰۰ و اسلام آباد غرب ۳۰۸ بیانگر وضعیت خطرناک و اعلام بحران، در کرمانشاه عدد شاخص ۱۳۹ و در پاوه عدد ۱۶۲ بیانگر وضعیت هشدار است.

وی ادامه داد: اما براساس شاخص لحظه‌ای همچنان شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و کنگاور در وضعیت بحران و شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه و کرمانشاه در وضعیت هشدار هستند و شهرستان گیلانغرب نیز دارای وضعیت مشابه سرپل‌ذهاب است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس توصیه می‌شود افراد دارای بیماری قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان حتی‌الامکان در این شهرها  از حضور غیرضروری در بیرون از منزل خودداری و با حضور در محیط خارج از منزل از ماسک مناسب و استاندارد (N۹۵) یا معادل آن (FFP۲) استفاده کنند.

ذائبی اضافه کرد: در شرایط آلودگی هوا استفاده از شیر و مایعات فراوان به همراه استفاده بیشتر از گروه میوه و سبزیجات می‌تواند آسیب ناشی از شرایط آلوده را کاهش دهد.

انتهای پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول