اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ریزگردها نفس کشیدن را از کرمانشاهیان گرفت/ هوای ۵ شهر در شرایط بحرانی و هشدار

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: کیفیت هوای امروز شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب در وضعیت بحران، کرمانشاه و پاوه در وضعیت هشدار قرار دارد.

ریزگردها نفس کشیدن را از کرمانشاهیان گرفت/ هوای ۵ شهر در شرایط بحرانی و هشدار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با شکل‌گیری توده گسترده گرد و غبار بر روی کشور عراق و تداوم جریان‌های غربی، حجم زیادی از این گرد و غبار به جو استان وارد شده و از کیفیت هوای امروز به شدت کاسته است.

براساس پیش‌بینی هواشناسی، هوای استان امروز نیمه ابری تا ابری و مقداری غبارآلود است که غلظت غبار در نواحی غربی و مرزی استان سبب کاهش شدید میزان کیفیت هوا و دید افقی شده است. البته از بعدازظهر امروز از غلظت گرد و غبار کاسته خواهد شد و فردا و یکشنبه هم هوای استان همچنان مقداری غبارآلود خواهد بود.
 


یحیی ذائبی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با توجه به این وضعیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شاخص کیفی هوا  AQi (۲۴ساعته) در ساعت ۷ صبح ۲۱ اسفندماه برای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای در  شهرستان قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰، شهرستان سرپل‌ذهاب عدد شاخص ۵۰۰ و بیانگر وضعیت خطرناک و اعلام بحران، در اسلام آبادغرب عدد شاخص ۱۴۹ و در پاوه عدد ۱۳۰ بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و اعلام هشدار است.

وی ادامه داد: همچنین  شاخص لحظه‌ای هوا در ساعت ۷ صبح ۲۱ اسفندماه برای  ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای استان، ایستگاه‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب با عدد شاخص ۵۰۰ در وضعیت بحران و شهرستان کرمانشاه در شرایط بسیار ناسالم اعلام شده است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس توصیه می‌شود افراد دارای بیماری قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان حتی‌الامکان در این شهرها  از حضور غیرضروری در بیرون از منزل خودداری و با حضور در محیط خارج از منزل از ماسک مناسب و استاندارد (N۹۵) یا معادل آن (FFP۲) استفاده کنند.

ذائبی اضافه کرد: در شرایط آلودگی هوا استفاده از شیر و مایعات فراوان به همراه استفاده بیشتر از گروه میوه و سبزیجات می‌تواند آسیب ناشی از شرایط آلوده را کاهش دهد.

*شاخص ناسالم هوا مدارس شهرستان‌های مرزی کرمانشاه را تعطیل کرد

رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب نیز با توجه به وضعیت گردوخاک در سطح منطقه به خبرنگار فارس، گفت: شهرستان سرپل‌ذهاب این هفته در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که براساس ستاد استانی کرونا در وضعیت نارنجی، کلاس‌های درس دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس شهری و مناطق روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی متوازن به طور «حضوری» برگزار می‌شود.

وی افزود: اما امروز، شنبه ۲۱ اسفندماه با توجه به وضعیت آب و هوایی و توفان گرد و خاک برای حفظ سلامت دانش‌آموزان فعالیت آموزش حضوری در تمام مدارس شهرستان در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام می‌شود.

همچنین به علت شدت گرفتن پدیده گرد و خاک در سرپل‌ذهاب مدارس نوبت صبح توسط اطلاعیه مدیریت بحران شهرستان تعطیل اعلام شده است.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول