اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در کرمانشاه؛ ثبت ۵۳۲ بیمار جدید طی یک روز

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۴۷ بیمار مثبت بستری و ۴۸۵ مورد سرپایی در استان شناسایی شده است.

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در کرمانشاه؛ ثبت ۵۳۲ بیمار جدید طی یک روز

مهدی محمدی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین اخبار کرونایی استان، اظهار کرد: متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد روند افزایش موارد مثبت قطعی بیماری کووید ۱۹ و سرعت بالای انتشارسویه اُمیکرون در استان هستیم که با ادامه این وضعیت ممکن است طی ۱۰ روز آینده به هزار بیمار بستری برسیم که واقعا خطری بسیار جدی است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۲۰ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها به اُمیکرون کودکان هستند، احتمال درگیری خانواده‌ها به این سویه بسیار بالا است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: هم‌اکنون ۲۴۹ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند از این تعداد ۵۳ نفر در بخش ویژه بستری و حال هفت نفر هم وخیم گزارش شده است.

محمدی با بیان به اینکه خوشبختانه هیچ موردی از فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان نشده است، افزود: مجموع جانباختگان استان با ابتلای قطعی به کرونا همان ۲ هزار و ۹۴۵ نفر روزهای گذشته است.

وی یادآور شد: ۱۱۲ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته با علائم کرونا بستری شده همچنین طی مدت مذکور ۸۲ مورد هم پس از بهبودی از بیمارستان‌های سطح استان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۴۷ بیمار مثبت بستری و ۴۸۵ مورد سرپایی در استان شناسایی شده که در مقایسه با روز گذشته که ۴۵۵ نفر بوده ۷۷ مورد افزایش داشته است.

*از چه کسانی تست پی.سی.آر گرفته می‌شود؟

وی در خصوص تست پی.سی.آر، گفت: از بیماران دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان (کمتر از ۱۲ سال)، سالمندان (بالای ۶۵سال)، مادران باردار، بیماران با معرفی نامه متخصص عفونی،افراد با تشخیص پزشک مرکز ۱۶ ساعته (منتخب) و بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند تست تشخیصی گرفته می‌شوند بنابراین خیلی‌ها درگیر هستند ولی تستی از آن‌ها گرفته نشده است.

محمدی در پایان، خاطرنشان کرد: اُمیکرون سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و بالقوه خطرناک بوده، لذا برای مقابله با آن راهی جزء تکمیل کردن برنامه واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نداریم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول