اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نیروهای سپاه و ارتش؛ یاری‌گران راهداران در بازگشایی راه‌های کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به کمک نیروهای مسلح ارتش و سپاه مسیرهای روستایی بسته استان با اهتمام راهداران تا ۱۲ ساعت آینده بازگشایی می‌شود.

نیروهای سپاه و ارتش؛ یاری‌گران راهداران در بازگشایی راه‌های کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،  به دلیل بارش سنگین برف در ۳۰ محور اصلی و فرعی استان کرمانشاه طی شبانه روز گذشته تعداد زیادی از راه‌های روستایی در شهرستان‌های سنقروکلیایی، پاوه، روانسر، جوانرود، دالاهو، ثلاث باباجانی، کنگاور و اسلام آبادغرب همچنان بسته است.

به گفته کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ۲۶۷ نیرو راهداری با ۱۷۶ دستگاه ماشین‌آلات طی شبانه روز گذشته در حال امدادرسانی به مردم و پاکسازی جاده‌ها هستند و برف‌روبی و نمک‌پاشی هم به صورت مستمر در حال انجام است، اما همچنان تعدادی از راه روستایی مسدود است.

وی  در ادامه این گفت‌وگو، اظهار داشت: بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های اورامانات، دالاهو، سنقر، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و کنگاور از شدت بیشتری برخوردار بود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در تمامی محورهای شریانی استان تردد کاملا برقرار و با تلاش شبانه‌روزی راهداران هیچگونه انسدادی در محورهای اصلی استان مشاهده نمی‌شود.

وی خاطرنشا کرد: در شهرستان‌های مذکور راهداران به‌صورت شبانه‌روزی در حال بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده هستند و لحظه به لحظه آمار انسدادی کم‌تر می‌شود و امیدواریم تا پایان امروز تمامی راه‌های روستایی بازگشایی شوند.

در این راستا برای گذر از مشکلات بارش‌های سنگین برف در محورهای مواصلاتی استان، سپاه و ارتش امروز به کمک نیروهای راهداری آمده که امیر ظهرابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: میزان بارش برف در محور اورامانات، جوانرود، ثلاث باباجانی، پاوه در سطح سنگینی بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تردد در تمامی محورهای استان برقرار است، اما راه حدود ۴۵ روستا همچنان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با نظارت و بازدید میدانی شب گذشته استاندار کرمانشاه از محورهای مواصلاتی استان، جلسه اضطراری ستاد بحران در گردنه سرمیل تشکیل و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی گفت: تصمیم گرفته شد که طی مدت ۱۲ ساعت آینده به کمک نیروهای مسلح، ارتش و سپاه مسیرهای روستایی بسته با اهتمام راهداران بازگشایی شود.

ظهرابی با بیان اینکه بارش برف موجب قطع شدن برق در حدود ۹۰ روستای استان شده است، افزود: تلاش می‌شود این مشکل در ۳۵ روستای باقی‌مانده هم تا پایان وقت امروز مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: این روستا‌ها بیشتر در شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی قرار دارند که در پی بارش سنگین برف و شکسته شدن تیر‌های برق، رخ داده است.

ظهرابی از مردم خواست به هشدارهای هواشناسی و سازمان بحران توجه ویژه داشته باشند و با توجه به وضعیت حال حاضر جوی استان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: تا آنجایی که امکان دارد با توجه به برودت هوا در مصرف حامل‌های انرژی رعایت صرفه‌جویی را داشته باشیم چون سیستم گاز کشور یکپارچه است و اگر برای نقطه‌ای مشکلی ایجاد شود نقاط دیگر را نیز متأثر خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول