اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آخرین جزئیات حریق گسترده برج ۹ طبقه در کرمانشاه/ ۲۲ مصدوم ترخیص و ۲ نفر بستری هستند

روز گذشته حریق گسترده‌ای در برج مسکونی ۹ طبقه‌ای در شهر کرمانشاه اتفاق افتاد که بلافاصله ۵۰ نفر آتش‌نشان به همراه ۱۰ دستگاه خودرو به محل حادثه اعزام شدند که متاسفانه علی‌رغم تلاش آن‌ها، یک خانم جوان و یک دختر بچه جان باختند و ۲۴ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

آخرین جزئیات حریق گسترده برج ۹ طبقه در کرمانشاه/ ۲۲ مصدوم ترخیص و ۲ نفر بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شب گذشته آتش‌سوزی در ساختمانی در منطقه بلوار ظفر جنوبی شهر کرمانشاه اتفاق افتاد که جزئیات بیشتر این حادثه را از  فرهاد فرهودی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه پیگیر شدیم.

*اعزام ۵۰ نفر آتش‌نشان به همراه ۱۰ دستگاه خودرو به محل حادثه

وی در خصوص این حادثه، اظهار داشت: طی حادثه روز گذشته که ساعت ۲۰ و ۱۷ دقیقه (چهارم دی‌ماه) به سازمان آتش‌نشانی مبنی بر یک مورد آتش‌سوزی در برج مسکونی ۹ طبقه در بلوار ظفر جنوبی اعلام شد.

فرهودی اضافه کرد: بلافاصله از طریق سازمان ۵۰ نفر آتش‌نشان به همراه ۱۰ دستگاه خودرو و از هفت ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و بلافاصله کار اطفا و امداد شروع شد.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: متأسفانه در این حادثه دو نفر یک زن جوان و یک دختربچه که در همان لحظات اول آتش‌سوزی در پارکینگ دچار دودگرفتگی و خفگی ناشی از دود شده بودند، فوت کردند.

وی اضافه کرد: ۲۷ نفر هم به صورت سرپایی از ساختمان که دچار دودگرفتگی شده بودند، نجات یافتند و به صورت سرپایی توسط اورژانس معالجه و درمان شدند و یک آتش‌نشان هم در این عملیات دچار مسمومیت شد.

به گفته فرهودی، تعدادی از این افراد توسط آتش‌نشانان به قسمت‌های بالکن آورده شده و سپس با پله ۳۲ متری از ساختمان خارج شدند.

*علت آتش‌سوزی در برج 9 طبقه کرمانشاه در دست بررسی است

وی گفت: پس از ۲ ساعت تلاش نیروهای آتش‌نشان در نهایت حریق ساختمان مهار بررسی‌های بعدی برای مشخص شدن علت حریق در حال کارشناسی است.

فرهودی گفت: علت دقیق حادثه هم‌اکنون توسط کارشناسان در حال بررسی است و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، ولی باید ایمنی در ساختمان‌ها چه تجاری و چه مسکونی رعایت شود چون تجهیزات ایمنی در ساختمان‌ها تأثیر بسزایی در جلوگیری از وقایع این‌چنین غم‌انگیز دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ساختمان آسیب‌دیده و نیاز به انجام برخی تعمیرات دارد، اما خوشبختانه تخریبی صورت نگرفته است.

از آنجا که شروع آتش‌سوزی از ۲ طبقه منفی ساختمان بوده، براساس نظر اولیه کارشناسی، آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی پژو در پارکینگ علت اولیه آتش‌سوزی بوده که منجر به سرایت به باقی ساختمان شده است، البته بنابر اظهار اهالی محل، این ساختمان سند، پایان کار و اعلام حریق نداشته است.

خبرنگار فارس در جریان این حادثه برای اطلاع از آخرین وضعیت مصدومان به سراغ مهدی محمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رفته است.

وی اظهار داشت: متأسفانه در حادثه آتش‌سوزی شب گذشته در یک ساختمان ۹ طبقه در بلوار ظفر کرمانشاه، دو نفر از ساکنان این ساختمان که یک خانم جوان و یک دختر بچه بودند، جان باختند و ۲۴ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

محمدی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند که ۱۲ نفر از این افراد ترخیص شدند و یک نفر نیز با سطح هوشیاری پایین در بخش آی.سی.یو این بیمارستان بستری است که در حال حاضر وضعیت این بیمار مطلوب گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، همچنین ۹ مصدوم دیگر این حادثه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری شدند که خوشبختانه بصورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی افزود: یک نفر دیگر از مصدومین در بیمارستان آیت‌اله طالقانی بستری و ترخیص شده است و یک نفر نیز هم اکنون در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول