اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فارس من| اداره ورزش کرمانشاه: برای استخدام نیرو در خانه جوان تابع چارت کشوری هستیم

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه درخصوص کمبود نیرو در خانه جوان، گفت: تابع چارت کشوری هستیم و تاکنون هیچگونه استخدامی صورت نگرفته است، لذا حل مشکلات کمبود نیرو به اصلاح چارت کشوری بازمی‌گردد.

فارس من| اداره ورزش کرمانشاه: برای استخدام نیرو در خانه جوان تابع چارت کشوری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جمعی از جوانان و شهروندان کرمانشاهی با ارسال درخواستی در سامانه فارس من، خواستار پاسخگویی مسؤلین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه درخصوص ساخت خانه جوان شدند.

متن این درخواست بدین شرح است: خانه جوان استان کرمانشاه با هیاهو و شوآف‌های بسیار زیاد توسط دولت تدبیر و امید توسط وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید اما چندین سؤال را در اذهان به وجود آورد.

۱. چرا قبل از ساخت و افتتاح این پروژه نیازسنجی لازم برای جلوگیری از سرمایه ملی صورت نگرفته چرا که معاونت جوانان استان کرمانشاه تنها دارای کمتر ۱۰ کارمند بوده و با توجه به سیاست‌های انحصارطلبی این معاونت در استان کمتر از ۱۰ سمن فعال که عمده فعالیت آن‌ها خارج از چارت و چهارچوب اداری است فعال هستند و ساختمانی با هشت طبقه با این زیربنا چگونه کاربری برای این معاونت خواهد داشت، البته مدیرکل ورزش و جوانان وقتی بعد از افتتاح متوجه این موضوع شده و اداره کل ورزش شهرستان کرمانشاه را به این ساختمان منتقل کرده است و خود این موضوع حواشی بسیار زیادی را به وجود آورده است.

۲. چرا مکان‌یابی مناسبی برای این ساختمان صورت نگرفته و این ساختمان در یک بافت کاملا مسکونی بدون دسترسی حمل و نقل عمومی قرار گرفته و همین موضوع حجم مراجعات را به این ساختمان و واحدهای مستقر در آن بشدت کاهش داده است.

۳. ساختمان دارای طراحی مسکونی با ۱۶ تا ۲۴ واحد است (البته این طراحی توسط اداره کل پس از خریداری تغییر کرده است) اما پارکینگ مناسب برای این تعداد در ساختمان وجود نداشته و کسر پارکینگ آن متوجه جرایمی خواهد شد که باید دولت به علت بی‌تدبیری عده‌ای آن را پرداخت کند.

۴. ساختمان نیازمند تأیید اسکلت و بنا از طرف مهندسی اداره ورزش و جوانان است اما بدون این تاییده این ساختمان به بهره‌برداری رسیده است.

۵. ساختمان پس از افتتاح و بهره‌برداری روند تکمیل آسانسور آن شروع شده و هزینه‌های نیز از این بابت برای پروژه در نظر گرفته شده که کاملا عجیب غریب است.

۶. هزینه خرید، احداث و تکمیل پروژه با چالش‌های بسیاری روبرو است و مبالغ نامعلوم بسیاری در پروژه تعریف شده است به عنوان مثال قیمت اولیه ساختمان ۳۵ میلیارد ریال برآورد و ارزیابی شد اما در نهایت با قیمت ۵۰ میلیارد ریال خریداری شد اما مسؤولین اداره با توجیه این که ارزش کنونی این ساختمان بسیار بالاتر است از پاسخگویی به آن فرار می‌کنند (بالاتر رفتن قیمت ملک به علت بی‌تدبیری دولت است که تورم و افزایش قیمت را در کل کشور به وجود آورده است و اتفاقا با بررسی روند افزایش قیمت کشور و قیمت تمام شده این ملک شاهد کاهش ارزش آن در مقایسه با سایر کالاها هستیم).

خبرنگار فارس این درخواست مردمی را مورد پیگیری قرار داد و محمد حسین‌زاده، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این باره طی گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: نحوه ساخت خانه جوان در سراسر کشور یک فرم خاصی دارد و بر همین اساس در کل کشور خانه جوان باید دو طبقه باشد.

وی افزود: با تدبیر مدیرکل ورزش و جوانان استان و همچنین استفاده از اعتبارات استانی، ساختمانی نیمه‌کاره در هشت طبقه تهیه و مراحل تکمیلی آن صورت گرفت.

حسین زاده ادامه داد: اگر بخواهیم براساس همان فرم کشوری عمل کنیم، در اصل خانه جوان کرمانشاه باید ۲ طبقه باشد اما اکنون چهار طبقه در اختیار ماست و چهار طبقه باقی در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه است که یک طبقه از این چهار طبقه نیز در اختیار خانه جوان شهرستان کرمانشاه و حتی در واحد بانوان نیز برنامه‌های جوانان دنبال می‌شود و این یعنی ما بجای ۲ طبقه، اکنون ۴ طبقه را در اختیار داریم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: درخصوص کمبود نیرو، ما تابع چارت کشوری هستیم و تاکنون هیچگونه استخدامی صورت نگرفته است، لذا حل مشکلات کمبود نیرو به اصلاح چارت کشوری بازمی‌گردد.

وی بیان کرد: الحمدالله در ارتقاء ساماندهی جوانان به نحوی عمل کرده‌ایم که رتبه استان کرمانشاه از ۲۸ در سال ۹۸ به رتبه سوم در سال ۹۹ رسید که مورد تقدیر وزیر محترم ورزش و جوانان قرار گرفت.

این مسؤل درخصوص وضعیت اسکلت ساختمان، اظهار داشت: بنده بهره‌بردار هستم نه سازنده، ساختمانی تهیه و جهت استفاده در اختیار معاونت فرهنگی و جوانان قرار داده‌اند و اطلاعاتی درخصوص وضعیت مهندسی و اسکلتی و یا هزینه کرد آن ندارم.

حسین زاده در پایان ضمن استقبال از انتقاد سازنده، گفت: هر عزیزی انتقادی دارد بنده آماده‌ام که در یک فضای صمیمی و کارشناسی به‌صورت حضوری تبادل‌نظر و گفت‌و‌گو کنیم و درب اتاق ما همیشه برروی اصحاب رسانه، مردم، ثمن‌‌ها، جوانان و منتقدان عزیز باز است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول