اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت ۵۶ شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه در حوزه کشاورزی/ به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم

مدیر مرکز رشد واحدهای کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: ۵۶ شرکت فناور در حوزه کشاورزی با حمایت مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری در استان فعال است.

فعالیت ۵۶ شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه در حوزه کشاورزی/ به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم

شهاب خوش‌خوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، توسعه بخش کشاورزی را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری هر کشور دانست و اظهار داشت: توسعه بخش کشارزی نیازمند زیرساخت‌های مختلفی در زمینه کشاورزی است که از آن جمله می‌توان به داشتن اراضی مستعد، آموزش کشاورزان، استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی پایه اصلی اقتصادی استان را در حوزه کشاورزی توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ابتکارات علمی خود کیفیت محصولات را بالا، حجم تولیدات را افزایش و مصرف آب را کم کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان روی محصولات کار می‌کنند آن‌ها را با محیط و مزرعه سازگار می‌کنند، اگر بذور ضعیف باشد آن را قوی‌تر می‌کنند تا به محصولاتی برسند که قابلیت صنعتی شدن و کشت‌های جدید و مکانیزه شدن را داشته باشد.

وی به فعالیت ۵۶ شرکت فناور در حوزه کشاورزی با حمایت مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری استان اشاره و بیان کرد: هفت شرکت دانش‌بنیان استان سال گذشته، ۱۰ میلیارد تومان سود‌آوری داشته است.

خوش‌خوی تصریح کرد: حوزه شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور که تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند در بخش‌های مختلفی خدمات و یا محصول را ارائه می‌دهند.

این مسئول گفت: شرکت چه در بخش ارائه خدمات و چه در بخش ارائه محصولات، به دنبال افزایش بهره‌وری و همچنین ارائه خدمات و محصولات با ارزش افزوده بالا هستند.

وی اظهار داشت: در راستای توزیع عدالتی خدمات در هفت شهرستان استان، پنج مرکز رشد و دو کانون شکوفایی خلاقیت داریم که ۲ مرکز رشد شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و روانسر مرکز رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی هستند.

وی افزود: این مراکز به دنبال اصلاح الگوی کشت خدمات و مشاوره‌هایی را به کشاورزان ارائه می‌دهند و با استفاده از محصولاتی با ارزش افزوده بالا، بهره‌وری را افزایش می‌دهند.

خوش‌خوی گفت: البته برخی از شرکت‌ها با ارائه نوین روش‌های کشاورزی، کشاورزی دقیق و هوشمند را پیگیری می‌کنند و برخی هم به دنبال ترویج حوزه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیازهای کشور را به عنوان اولویت‌ برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده که تولید بذر ونهاده‌ های کشاورزی از سموم، بذر و خوراک دام و طیور موضوعاتی است که دنبال می‌شود.

خوش‌خوی اشاره‌ای به صادارت چند شرکت دانش‌بنیان حوزه کشاورزی استان داشت و گفت: چند شرکت در استان در حوزه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه دارند، چند شرکت هم در حوزه خوراک دام و طیور و سموم شیمیایی با پایه غیرشیمایی صادرات دارند و یکی دو شرکت هم محصولات سبزی و صیفی را خارج از فصل به کشور عراق و همجوار صادر می‌کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول