اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هدف‌گذاری برای احیای 95 بنگاه اقتصادی در کرمانشاه/ روند کاهشی نرخ بیکاری تداوم می‌یابد

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه احیای 95 بنگاه اقتصادی را در دستور کار داریم، افزود: در سال گذشته 193 بنگاه احیا شد و 23 بنگاه اقتصادی نیز که در تملک بانک‌ها بود به چرخه تولید برگشت.

هدف‌گذاری برای احیای 95 بنگاه اقتصادی در کرمانشاه/ روند کاهشی نرخ بیکاری تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هدایت حاتمی امروز در جلسه شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیان موفقیت‌های حوزه اقتصادی استان به معنای نداشتن مشکل نیست و جریان توسعه همدلی، همراهی، عزم، اراده و صبوری می‌خواهد.

وی ادامه داد: کاهش نرخ تورم، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری مزمن و توجه به عدالت اجتماعی؛ چهار هدف عمده پروسه توسعه است.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طی دو  سال گذشته 6 درصد کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم، ادامه داد: تلاش‌ها برای تداوم روند کاهشی ادامه دارد، ایجاد 15 هزار شغل با پرداخت تسهیلات از طریق بنیاد برکت در دستور کار قرار دارد.

به گفته حاتمی، نرخ تورم از رتبه اول به جایگاه 27 کشور رسیده و شاخص فلاکت از رتبه یک کشور به رتبه نهم در سال 98 رسیده است.

وی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذاری به رتبه 14 ارتقا یافته‌ایم، گفت: سامانه یکپارچه سرمایه‌گذاری در سال 98 راه‌اندازی شده است.

حاتمی ادامه داد: در سال جهش تولید با تدوین اسناد توسعه دوساله، سند سرمایه‌گذاری و جذب 150 میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی مسیر توسعه را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه احیای 95 بنگاه اقتصادی را در دستور کار داریم، افزود: در سال گذشته 193 بنگاه احیاء شد و 23 بنگاه اقتصادی نیز که در تملک بانک‌ها بود به چرخه تولید برگشت.

حاتمی به برنامه‌ریز‌های صورت گرفته برای توسعه و‌ تکمیل زیرساخت‌ها در مرزهای استان برای افزایش مبادلات تجاری طی سال جاری اشاره و بیان کرد: از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در بهبود فضای کسب و کار برای جذب سرمایه‌گذاری ما را یاری کنند و اختصاص اعتبارات از منابع ملی برای تقویت زیرساخت‌های ترانزیتی استان را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول