اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از 7700 کرمانشاهی مشمول بیمه بیکاری شده‌اند/ مقرری‌ها به ‌‌زودی پرداخت می‌شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: 13 هزار و 200 نفر از کارگران استان در سامانه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7 هزار و 759 نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شناخته شده اند.

بیش از 7700 کرمانشاهی مشمول بیمه بیکاری شده‌اند/ مقرری‌ها به ‌‌زودی پرداخت می‌شود

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا 13 هزار و 200 نفر در استان کرمانشاه برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: اطلاعات کسانی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند مورد پایش قرار گرفته که در نهایت از این تعداد 7 هزار و 759 نفر مشمول دریافت بیمه شناسایی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت مستمری این تعداد افراد شناسایی شده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان مربوطه مستمری این افراد در آینده نزدیک واریز خواهد شد.

 20 درصد آسیب‌دیدگان کرونا زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند

وی خطاب به کسانی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نشده‌اند، افزود: این افراد مشمول دریافت بسته‌های معیشتی می‌شوند.

عزیزی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات اقشار آسیب‌پذیر جامعه در کرمانشاه به منظور هدفمند شدن در توزیع عادلانه کمک‌های مردمی به نیازمندان، اظهار داشت: حدود 20 درصد از افراد نیازمند و آسیب‌پذیر زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و با این روش این افراد شناسایی و به صورت هدفمند کمک‌های مالی به آنان اختصاص می‌یابد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به کارفرمایان کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز، گفت: 13 رشته شغلی که سال گذشته در استان فعال بوده و داری لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، در این ایام بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر کارفرمایان با وجود بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا نیروی خود را تعدیل نکرده و برای سال 99 هم با آن‌ها قرارداد کاری بسته و درضمن کارگران آن‌ها نیز از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند، مشمول دریافت تسهیلات با سود پایین شده‌اند.

وی به بیان اینکه به ازای هر کارگر 12 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، افزود: چنانچه رشته شغلی مشمول تعطیلی براساس تصمیم ستاد ملی کرونا شده باشد به ازای هر کارگر 16 میلیون پردخت می‌شود.

عزیزی در خصوص دوره بازپرداخت این تسهیلات، گفت: پس از یک دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات از مهرماه سال‌جاری و به مدت دو سال خواهد بود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول