اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حجم صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی «شیخ‌صله» 2 برابر شد/ خروج روزانه 270 کامیون

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: ظرفیت صادرات از مرز شیخ‌صله در این روزها 2 برابر شده، یعنی از 120 کامیون به 266 تا 270 کامیون رسیده است.

حجم صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی «شیخ‌صله» 2 برابر شد/ خروج روزانه 270 کامیون

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، این روزها به علت بسته بودن مرزهای عربی از سوی دولت عراق به بهانه شیوع کرونا، رفت‌وآمد اقتصادی در مرزهای غربی کشور افزایش یافته است.

در حال حاضر از پنج مرز استان سه مرز کردی شوشمی (شهرستان پاوه)، شیخ‌صله (شهرستان ثلاث باباجانی) و پرویزخان (شهرستان قصرشیرین) فعال بوده و روزانه بیش از یک‌هزار کامیون کالا از این دروازه‌های صادراتی روانه بازار می‌شود.

دو مرز شوشمی و شیخ‌صله عملاً از نیمه اول اردیبهشت‌ماه بازگشایی شدند، فرماندار ثلاث باباجانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص روند صادرات در مرز شیخ‌صله، اظهار داشت: 50 درصد صادرات کالاهای ایرانی از طریق مرزهای عربی و 50 درصد از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود.

یدالله شکری با اشاره به بسته شدن مرزهای عربی (سومار، مهران، چزابه و شلمچه)، تصریح کرد: بیشتر کالاهای صادراتی به سمت مرز پرویزخان و شیخ‌صله روانه می‌شود به طوریکه روزانه خروج 700 تا 800 کامیون را از این دو مرز داریم.

وی در خصوص وضعیت ترافیک در مرز، گفت: ترافیک راه نداریم، صف‌های تحویل کامیون‌ها برای بارگیری و تخلیه کالای صادراتی است که پیگیر حل این مسئله هستیم تا هر چه سریع‌تر صادرات کالاها بیشتر صورت گیرد و رانندگان هم آرامش و آسایش داشته باشند.

شکری در توضیح کارهای انجام شده برای خروج کامیون‌ها و جلوگیری از توقف طولانی آن‌ها، افزود: دو راهکار را بدین منظور در مرز شیخ‌صله انجام داده‌ایم، افزایش ساعت کاری را از 7:30 تا 18:30، و همچنین با افزایش کادر اداری و نیروهای عوامل اجرایی‌زا افزایش داده‌ایم.

وی گفت: ظرفیت صادرات مرز شیخ‌صله در این روزها 2 برابر شده یعنی از 120 کامیون به 266 تا 270 کامیون رسیده؛ امیدواریم در آینده هم گمرک ایران و هم گمرک عراق با مدیریت این مشکلات را مرتفع کنند.

انتهای پیام/پ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول