اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عدم مشاهده ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی کرمانشاه/ از 400 کودک کار درمقابل بیماری محافظت می‌کنیم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حتی یک مورد مثبت از بیماری کرونا در مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی استان مشاهده نشده است.

عدم مشاهده ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی کرمانشاه/ از 400 کودک کار درمقابل بیماری محافظت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام مراکز روزانه را تعطیل کرده‌ایم، اظهار داشت: ملاقات حضوری در مراکز شبانه‌روزی را هم که شامل مراکز نگهداری از سالمندان، معلولین و بیماران روانی است، ممنوع اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: برای ضدعفونی کردن مراکز از اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، ارتش، سپاه و سایر دستگاه‌های مرتبط کمک گرفتیم و تمام مراکز را مجهز به دستگاه تب‌سنج دیجیتال و دستگاه نشان‌دهنده اکسیژن خون شریانی و باکس‌های بهداشت (ماسک و...) با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال کرده‌ایم؛ بطوریکه به صورت مستمر روزانه دوبار افراد تحت پوشش در این مراکز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در این راستا به ازای سرانه مبلغ 30 هزار تومان به مراکز در راستای تهیه اقلام بهداشتی واریز شد همچنین در این زمینه سرانه‌ای 500 هزار تومان به مراکز برای تامین تغذیه، موارد بهداشتی و... مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته پس از شیوع ویروس کرونا شاهد فوت سالمندان، معلولین و سایر بیماران مشابه بودیم، ولی در استان کرمانشاه با توجه به رسیدگی مطلوب به لطف خدا تاکنون حتی یک مورد مثبت از بیماری کرونا در مراکز شبانه‌روزی زیر پوشش بهزیستی استان مشاهده نشده است.

رضوان‌مدنی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا تاکنون از 400 کودک کار و خانواده آن‌ها با ارائه پک بهداشتی و مواد ضدعفونی کمک شده است.

وی تصریح کرد: 4 هزار پک بهداشتی و بسته مواد غذایی در سراسر استان توزیع شد که حتی شامل معتادین متجاهر هم شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این ایام مبلغ 2 میلیارد تومان کمک موردی به تناسب به تعداد مددجویان هر شهرستان به حساب مددجویان واریز شد همچنین در این مدت مبلغ 2 میلیارد تومان نیز در قالب ارائه خدمات و تجهیزات پزشکی تهیه و توزیع شده است.

 وی همچنین از اختصاص مبلغ 650 میلیون تومان برای مددجویان پشت نوبت بهزیستی استان خبر داد و گفت : در نظر داریم به تناسب مبلغ 300 تا 500 هزار تومان را بعنوان کمک هزینه به این افراد پرداخت کنیم.

رضوان‌مدنی افزود: با توجه به انتخاب اینجانب به عنوان رئیس کمیته حمایت های روانی و اجتماعی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در این خصوص اقدام به تهیه و انتشار 60 پیام با مضمون پیشگیری از استرس را داشتیم همچنین 50 کلیپ تصویری با کمک بهترین متخصصین کودکان، سالمندان و.... تهیه و منتشر شد.

وی بیان کرد: سامانه صدای مشاور 1480 از ابتدای اسفندماه تاکنون و پس از شیوع ویروس کرونا 5 هزار و 414 مورد تماس در سه شیفت کاری پاسخگوی افراد بوده اند که سه برابر افزایش داشته است که 2 هزار 129 مورد مربوط به استرس ناشی از ویروس کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: در این ایام سامانه 123 بیش از هر زمان دیگری فعال بود ودر این مدت 10 هزار و 13 مورد تماس از طریق این سامانه پاسخگویی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از راه اندازی سامانه خودارزیابی بیماری کرونا خبر داد و گفت: سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی با غربالگری سیستماتیک استرس و اضطراب افراد در شرایط کنونی در کشور به آدرس corona.behzisti.ir راه‌اندازی شده تا افراد خودارزیابی روانشناختی خود را انجام دهند.

وی از کسب رتبه اول کشوری در بحث تامین جهیزیه، تامین مسکن و اشتغال مددجویان خبرداد و گفت: در سال 98 تعداد یک‌هزار و 37 مورد جهیزیه اهدا کردیم و 697 مورد جهیزیه کامل  به ارزش 11 میلیون تومان که شامل 12 قلم کالاهای اساسی بوده و همچنین 450 مورد به مبلغ 2 میلیون تومان پرداخت شده است.

رضوان‌مدنی افزود: 120 مورد تعهد مسکن داشتیم که باید تحویل می‌دادیم که در سال 98 تعداد یک‌هزار و 247 مورد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی تصریح کرد: در خصوص تعهد اشتغال نیز 2 هزار و 200 مورد بود که موفق شدیم در سال گذشته 2 هزار و‌ 357 مورد اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از تهیه و توزیع ماسک و دستکش در 11 شهرستان استان و ایجاد 131 مورد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، معلولین و.... خبر داد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول