اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

152 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه تخریب شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، از تخریب 152 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهر کرمانشاه طی سال 99 خبر داد و گفت: قانون‌پذیری و قانون‌گرایی یکی از مولفه‌های با اهمیت و اساس توسعه است.

152 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه تخریب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه قانون‌گرایی و قانون‌پذیری است.

وی با اشاره به اهمیت قوانین حفظ کاربری اراضی، ادامه داد: قانون منع تخریب و تغییر کاربری اراضی زراعی با دیدن آینده بخش کشاورزی و پیشرفت آن تصویب شده، اما متاسفانه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به یکی از موضوعات روز کرمانشاه تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تخریب 152 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهر کرمانشاه طی سال 99 خبر داد و افزود: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی منوط بر تشخیص جهاد کشاورزی است فرایند قانونی دارد و باید مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه از تغییر کاربری و غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی در کرمانشاه با جدیت جلوگیری می‌شود، افزود: تخریب بناهای ساخته شده در زمین‌های کشاورزی حاشیه شهر کرمانشاه درحال انجام است.

توسلی‌زاده اضافه کرد: درست است این اراضی در مالکیت شخصی است ولی این اراضی متعلق به همه مردم است که در توسعه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی به‌کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای سودجو زمین‌ها را قطعه‌بندی کرده و آن را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند که جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی آن‌ها را تخریب می‌کند.

توسلی‌زاده ادامه داد: نباید فرایند ساخت‌ و ساز زمین‌های کشاورزی انجام و سپس براساس قانون تخریب شود، زیرا این موضوع هم برای افراد جامعه و هم برای دستگاه قضایی هزینه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: این قانون منع تغییر کاربری اراضی مصوبه سال 1374 است که چندین اصلاحیه خورده و آخرین اصلاحیه آن نیز مربوط به سال 85 است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول