اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وزیر نیرو: پروژه سامانه گرمسیری 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وزیر نیرو گفت: طرح گرمسیری بالای 90 درصد پیشرفت داشته و 700 میلیارد تومان اوراق توافق شده برای آن اخذ شود.

وزیر نیرو: پروژه سامانه گرمسیری 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه شورای اداری استان عصر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، اردکانیان وزیر نیرو، بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از نمایندگان مجلس و مسؤولان در سالن شهدای دولت برگزار شد.

در این جلسه به ترتیب کاشفی رئیس اتاق بازرگانی شکری رئیس خانه صنعت، تجری، صفری، نادری و فلاحت‌پیشه از نمایندگان مجلس استان و نیز بازوند استاندار کرمانشاه به بیان مشکلات و دغدغه‌ها و توقعات خود از وزارت نیرو و رئیس مجلس پرداختند.

اردکانیان وزیر نیرو در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص کارهای انجام شده این وزارتخانه در استان کرمانشاه پرداخت و در خصوص رفع مشکلات و موانع و توقعاتی که مسؤولان و نمایندگان مردم از وی داشتند، قول‌هایی داد.

وی با بیان اینکه سد داریان کرمانشاه طرح نهایی‌اش تا پایان سال برای گردشگری آماده می‌شود، گفت: برای طرح آبرسانی به کرمانشاه 160 میلیارد تومان هزینه شده و سرعت خوبی دارد.

به گفته اردکانی، طرح گرمسیری بالای 90 درصد پیشرفت داشته و 700 میلیارد تومان اوراق توافق شده برای آن اخذ شود.

مشکلات بانکی، بیکاری و حجم نقدینگی بالا و لزوم پرداختن به افزایش سرمایه اجتماعی و برف پارادوکس‌های نظام اداری محورهای سخنان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بود.

شکری با اشاره به بعضی مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران از لزوم حذف قوانین دست و پاگیر سخن گفت و از لاریجانی درخواست کرد خانه صنعت را نیز چون اتاق اصناف اتاق بازرگانی و سازمان‌های مشابه شکل رسمی به خود بگیرد که با موافقت لاریجانی مواجه شد.

 در ادامه تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس، ضمن درخواست امهال یک سال دیگر وام‌های مناطق زلزله‌زده، تکمیل طرح گرمسیری و اضافه شدن زمینه‌های جامانده از این طرح و نیز تعیین تکلیف بدهی آب، برق نهادها و اداراتی که مردم در زمان زلزله از آن‌ها استفاده کرده‌اند، کرد و مرمت راه‌های روستایی را خواستار شد.

صفری، نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت با اشاره به سامانی سردسیری و اشتغال‌زایی زیادی که در پی خواهد داشت؛ به مشکلات شهرک‌های صنعتی پرداخت  از لزوم تامین اعتبار برای ایجاد و ادامه طرح‌های آب‌رسانی به شهر کرمانشاه و ساماندهی رودخانه‌های قره‌سو و آبشوران سخن گفت و و از عدم تخصیص اعتبار کافی برای این پروژه‌ها انتقاد کرد.

شهاب نادری نماینده اورامانات وضعیت بیکاری استان را بحرانی دانست  و اعتراض خود را نسبت به انتقال آب استان کرمانشاه به سایر استان‌ها اعلام کرد و خواستار امهال وام های مناطق زلزله‌زده شد.

توجه به زیرساخت بازارچه‌های مرزی و ثبت جهانی اورامانات، ایجاد یک خط اعتباری ویژه از بانک مرکزی به استان کرمانشاه، تخصیص اعتبار راه آهن  کرمانشاه به خسروی و نیز انتقاد از به کارگیری نیروهای غیربومی در برخی طرح‌های وزارت نیرو در استان اهم سخنان نادری بود.

فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو درمجلس در ادامه در مورد اعمال ماده 112 قانون برنامه بودجه که مسؤولیت اجرای آن بر عهده مجلس است صحبت کرد و گفت: این تنها قانونی است که به درد مردم استان کرمانشاه می‌خورد و می‌تواند عقب‌ماندگی‌های حاصل از جنگ را جبران کند.

وی کل کشور را مدیون استان کرمانشاه دانست و درخواست مشمول بازنشستگان در قانون مناطق جنگی را مطرح کرد و به سخنان مقام معظم رهبری که کشور عراق را راه نجات استان کرمانشاه می‌دانند اشاره کرد و از وزیر نیرو درخواست کرد در خصوص انتقال آب برای پتروشیمی اسلام‌آباد غرب اقدامات لازم را انجام دهد و اجازه ندهد آب استان کرمانشاه جاهای دیگر منتقل شود.

در بخش دیگری از این نشست بازوند استاندار کرمانشاه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت ثبت نام کاندیداهای مجلس و نیز خسارات وارده در زلزله و کارهای انجام شده در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده پرداخت.

کاهش آمار بیکاری و نرخ تورم استان، احیای 150 واحد راکد تولیدی، اهمیت سامانه گرمسیری، پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، پیشنهاد فروش دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت و صرف آن‌ها برای تکمیل پروژه‌هایی چون راه آهن و قطار شهری از دیگر مباحث مورد اشاره بازوند بود.

انتهای پیام/پ/ر
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول