اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استاندار کرمانشاه: درخواست احداث شهرک صنعتی مشترک با عراق را داریم

استاندار کرمانشاه احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در حدفاصل خسروی - پرویزخان (منطقه مرزی قصرشیرین) را از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد.

استاندار کرمانشاه: درخواست احداث شهرک صنعتی مشترک با عراق را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد، اظهار داشت: طبق مصوبه‌ای که دولت عراق داشته، قرار است 6 شهرک صنعتی مشترک در طول مرز ایران و عراق ساخته شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حدفاصل میان 2 مرز مهم مبادلاتی خسروی و پرویزخان، بهترین مکان برای احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق است و مدیریت ارشد استان کرمانشاه از وزیر صنعت انتظار ویژه دارد که هرچه سریع‌تر زمینه احداث این شهرک در این مکان (منطقه مرزی قصرشیرین) فراهم شود.

وی ادامه داد: زمانی که آقای رحمانی وزارت صنعت را عهده‌دار شدند، این مجموعه با چالش‌ها و مشکلات بسیاری روبرو بود که وی با یک مدیریت شایسته توانستند بر این مسائل غلبه کند.

بازوند به وجود 370 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق اشاره و بیان کرد: 50 درصد از این اشتراک، با اقلیم کردنشین این کشور است.

استاندار کرمانشاه در معرفی توان اقتصادی کرمانشاه، گفت: این استان 6 بازارچه و مرز رسمی دارد که چهار مرز و بازارچه آن در محدوده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب قرار دارد.

*صادرات از مرزهای کرمانشاه به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است

بازوند یادآور شد: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته قرار بود در سال 97 شاهد 2 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به کشور عراق باشیم که با تلاش‌های صورت گرفته، این میزان به 2 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید که رشدی 44 درصدی داشته و شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: بازگشایی مرز خسروی یک مطالبه بسیار جدی مردم استان کرمانشاه است، انتظار داریم هرچه زودتر شاهد بازگشایی این مرز که دارای بهترین زیر ساخت‌هاست، باشیم.

بازوند، مرز پرویزخان را یک مرز مبادلاتی بسیار مهم توصیف کرد و افزود: این مرز با وجود برخی کمبودهای زیرساختی، از یک رونق مبادلاتی بسیار خوب برخوردار است.

استاندار کرمانشاه به توقف فعالیت‌های تجاری در مرز تیله‌کوه،گفت: انتظار می‌رود وزیر صنعت در زمینه بازگشایی دوباره این بازارچه مهم کمک کنند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول