اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کمبود در ناوگان مسافربری کشور داریم

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در ناوگان مسافربری کمبود داریم و در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان مسافری هم طی امسال و سال آینده انجام دهیم.

کمبود در ناوگان مسافربری کشور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز ۲۸ آذرماه‌ در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهداری اظهار داشت: حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش دارد و حمل و نقل را موتور محرکه اقتصاد کشور تلقی می‌کنند.

وی بیان داشت: کرمان بهشت معادن است و بخش کشاورزی فعالی دارد و  نقش حمل و نقل در تولید و توزیع غیرقابل انکار است.

مقبلی افزود‌: ۹ درصد ارزش تولید ناخالص کشور مربوط به حمل و نقل است که ۹۰ تا ۹۴ درصد آن مربوط به حمل و نقل مسافری‌ست.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: ارزش اقتصادی راه‌های کشور حدود ۳ هزار و  ۵۰۰ همت است که راهداران وظیفه نگهداری از این سرمایه ملی را به‌صورت ۲۴ ساعته برعهده دارند.

مقبلی اضافه کرد: استان کرمان جایگاه دوم از لحاظ طول راه‌ها در کشور را دارد و در حوزه راه‌های روستایی جزو ۷ استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب‌افتادگی اما اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به استان کرمان داده شد و پروژه هایی در حوزه راه‌های روستایی و فرعی انجام شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده است، اما همچنان از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: پلیس باید بارهای عبوری از معادن را کنترل کند تا بار سنگین و غیراستاندارد از راه‌های استان عبور نکند و سبب اضمحلال زودرس راه‌ها نشوند.

مقبلی همچنین  تصادفات درون و برون شهری را یکی از بحران‌های امروز کشور دانست و تصریح کرد: با وجود اقدامات زیادی که در حوزه توسعه و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های کشور انجام دادیم، اما آمار تصادفات کاهش پیدا نکرد و از ۱۶ هزار مورد در سال‌های قبل به ۲۰ هزار مورد افزایش یافته است و طبق بررسی‌های انجام شده تنها اقدامات فیزیکی کافی نیست و باید یک بسته فرهنگی هم توسط نهادهای فرهنگی انجام شود. 

وی بیان کرد: حدود ۴۲۰ هزار دستگاه ناوگان باری و ۷۲ هزار ناوگان مسافربری در کشور داریم و از دو سال گذشته حدود ۲۶ هزار دستگاه جدید به ناوگان باری اضافه شده است.

مقبلی اظهار داشت: در ناوگان مسافربری کمبود داریم و در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان مسافری هم طی امسال و سال آینده انجام  دهیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول