اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سایه سیل روی سر مردم جیرفت، دستگاه‌ها مشکل را برای همیشه حل کنند

معاون دادستان جیرفت گفت: سایه‌ سیل و خرابی روی سر مردم جیرفت است، کارهای اصولی باید انجام و این مشکل برای همیشه حل شود، دستگاه قضائی با اهمال و ترک فعل‌ها برخورد خواهد کرد.

سایه سیل روی سر مردم جیرفت، دستگاه‌ها مشکل را برای همیشه حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، پیمان ذولعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته متاسفانه با بروز سیلاب جان همشهری‌هایمان را در منطقه اسماعیلی از دست دادیم.

معاون دادستان جیرفت اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های متولی اعم از راهداری و آب منطقه‌ای را به محور جیرفت اسماعیلی روانه کردیم و قریب به ۱۸۰ پل لایبروبی و برخی رودخانه‌ها نیز لایروبی شد، امسال هم با توجه با هشدارهای هواشناسی لازم است مسؤولان مربوطه مراقب باشند.

‌ وی گفت: در روستای جزفطن بالغ بر ۲۰ سال لایروبی نشده و تبدیل به جنگلی از گز شده بود، با این حال جای کار در خیلی از محورهای شهرستان از جمله همین محور وجود دارد و عدم شهرسازی صحیح و عدم همکاری برخی از شهروندان در ساختن خانه‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و همچنین گسترش زمین های کشاورزی به نزدیکی حریم رودخانه‌ها و بعضا در حریم و بستر آن، صدور مجوزات غیراصولی در بخش کشاورزی و مسکن کماکان سایه‌ی سیل و خرابی را دور نکرده است.

ذولعلی افزود: کارهای اصولی از جمله آبخیزداری باید در بالادست‌ها انجام شود تا این مشکل برای همیشه حل شود، دستگاه‌ها باید کار را آغاز کنند.

معاون دادستان جیرفت بیان کرد: نعمت الهی نباید تبدیل به بلای الهی شود، نباید هنگام باران و برف یادمان بیاید که رودخانه و پل‌ها لایروبی شوند، تمامی متولیان امر من بعد، قبل از حادثه پیش‌بینی‌های لازم را مد نظر و وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت‌: مردم جیرفت چیزی فراتر از انجام وظایف از مسؤولان انتظار ندارند و دستگاه قضا نیز عقد اخوت با هیچ مسؤولی نبسته، ما مصمم به دفاع از حقوق عامه مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنها خواهیم بود و در جای خود در اهمال و ترک فعل برخورد خواهیم کرد.

پایان پیام / ۸۰۰۱۶ / ش

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول