اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیمارستان سینا زرند موفق به دریافت لوح «بیمارستان دوستدار کودک» شد

با تلاش مجدانه کارکنان در راستای دستیابی به اهداف و اجرای اقدامات مختلف، بیمارستان سینا زرند موفق به دریافت لوح دوستدار کودک شد.

بیمارستان سینا زرند موفق به دریافت لوح «بیمارستان دوستدار کودک» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، امروز در مراسم اهدای لوح بیمارستان دوستدار کودک به بیمارستان زرند، فریور رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، از تلاش مجدانه کارکنان و کادر پزشکی این بیمارستان در دستیابی به این لوح ارزشمند تقدیر و تشکر کرد.

وی بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر تاکید کرد و افزود: نوزاد تا دو سالگی از نظر ایمنی بدن در سطح نسبتا پایینی است و شیر مادر بهترین تغذیه برای کودک و موجب افزایش ایمنی بدن نوزاد می‌شود.

فریور ادامه داد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند ضریب هوشی بالاتر، تکلم روان‌تر، ارتباط عاطفی قوی‌تر با مادر و تربیت‌پذیری بهتری دارند و رشد و تکامل و بهبود سیستم ایمنی شیرخوار و همچنین پیشگیری از ابتلا به عفونت در آنها بیشتر است.همچنین در کودکانی که از شیر مادر تغذیه شده‌اند بیماری‌های مختلف اسهالی، عفونت‌های تنفسی و ادراری، آلرژی و آسم، پوسیدگی دندان، و سوء تغذیه و چاقی، بیماری‌های بدخیم و سرطان بسیار  کمتر دیده شده است.

احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: راه‌اندازی بیمارستان دوستدار کودک یک نهضت جهانی است که توسط یونیسف و سازمان جهانی بهداشت با هدف کمک به ارتقا سلامت نوزادان در راستای حمایت از تغذیه با شیر مادر  آغاز شده است. که بیمارستان سینا شهرستان زرند با  اجرای ۱۰ اقدام بیمارستان دوستدار کودک برای تغذیه موفق با شیر مادر موفق به دریافت لوح ارزشمند دوستدار کودک شد.

سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند هم با قدردانی از تلاش ارزشمند مجموعه بیمارستان سینا زرند در موفقیت کسب لوح دوستدار کودک تصریح کرد: در دین مبین اسلام هم بر تغدیه از شیر مادر بسیار تاکید شده است.

فرماندار زرند با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی در راستای حمایت از تغدیه با شیر مادر افزود: در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه افراد تاثیرگذار و سازمان‌های مردم نهاد نقش بسزایی می‌توانند داشته باشد

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول