اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

زاهدی: از نخبگان و جریان علمی کشور حمایت شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: نیاز فوری و جدی این است که از نخبگان و جریان علمی کشور حمایت کنیم.

زاهدی: از نخبگان و جریان علمی کشور حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که با حضور وزیر علوم صورت گرفت، کرمان را استانی دانشگاهی خواند و اظهار داشت: هر چه سفر مقامات و مسؤولان علمی و دانشگاهی به این استان بیشتر باشد، عمق شناخت بالا می‌رود و در تصمیم گیری‌ها موثر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دانشگاه های شهید باهنر و تحصیلات تکمیلی را دو دانشگاه برتر کشور دانست و عنوان کرد: دانشگاه شهید باهنر جزو ۱۵ دانشگاه برتر و تحصیلات تکمیلی نیز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرده و تولیدات علمی را به سمت صنعت ببریم.

وی اضافه کرد: البته دانشگاه های خوب دیگری هم در شهرستان‌های مختلف داریم که کمک‌کننده هستند.

 زاهدی از مشکلات اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی موجب گلایه و حتی مهاجرت آنها شده است، خاطرنشان کرد: این مسأله در سال‌های آینده باعث خسران کشور شده و ما را در اهداف خود، در بیانیه گام دوم عقب می‌گذارد.

وی اضافه کرد: نیاز فوری و جدی این است که از نخبگان و جریان علمی کشور حمایت کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از پیگیری این مسأله از طریق مجلس سخن گفت و تصریح کرد: مقرر شد نامه‌ای به دولت ارسال و با هماهنگی سه قوه مشکل بررسی و حل شود.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت به‌صورت جدی پای کار آمده، وزارت علوم هم وارد شود و با بهره‌گیری از تبصره ماده دوازده برای افزایش حقوق اعضا اقدام کند.اعضای هیأت علمی گلایه دارند و معتقدند در مهرماه افزایش حقوق داشتند اما در بهمن‌ماه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی از لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت علوم و وزارت صمت سخن گفت و تاکید کرد: در آن، ظرفیت‌های درون هر استان دیده شود و در نهایت به نزدیک شدن دانشگاه و صنعت برسد.

زاهدی به تلاش برای برقراری ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: در طرحی که پیشنهاد بنده بوده و تصویب کردیم، شرکت‌های صنعتی برای دریافت وام باید واحد تحقیق و توسعه داشته باشند و از دانشگاهی که در آن استان یا شهرستان وجود دارد، این واحد آمده باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول