اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تخریب ۵۴۸ راه روستایی و عشایری در اثر سیل کرمان

استاندار کرمان گفت: در سیل استان کرمان ۵۴۸ راه روستایی و عشایری تخریب شد.

تخریب ۵۴۸ راه روستایی و عشایری در اثر سیل کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور وزیر کشور در فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: طی سه شب گذشته شب اول سیل به یک خیابان، شب دوم حجم آب و درگیری شهر بیشتر شد و  شب گذشته واقعا وحشتناک بود و حجم آب خیلی بالا بود که کل شهر و تا باغات سیل روانه شد گرفتاری برای مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان به وجود آورد.

وی افزود: زیدآباد سیرجان شب گذشته شبیه رفسنجان شد اما جمعیت کم و شهر کوچک بود، دهج شهربابک عصر دیروز وضعیت بدی داشت و در مناطق مختلف این اتفاق افتاد.

فداکار با اشاره به اینکه رفسنجان بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد، 80 هزار هکتار باغ پسته که درآمد ارزی خوبی برای کشور دارد میانگین بارندگی رفسنجان در سال 80 میلیمتر است که در این چهار روز میانگین یک سال بارندگی معمولی شهرستان اتفاق افتاد آن هم در چند دقیقه با حجم بسیار بالا اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: 50 هزار تن میانگین سالانه تولید پسته است که سال 1401 سرمازدگی مزید بر علت شد و پیش‌بینی می‌شود10 درصد این عدد وجود داشته باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در استان 20 شهرستان درگیر سیل بودند و 548 راه روستایی و عشایری تخریب شد، گفت: بعضی راه‌ها درست شدند دوباره تخریب و دوباره درست شدند و در این حادثه 38 پارچه روستا تخلیه شد که تخلیه کردن هم مشکلات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: 180 روستا در معرض تهدید سیل داشتیم که نگران بودیم تخلیه کنیم یا خیر که تعداد زیادی در زرند بودند.

فداکار با اشاره به قطعی آب در 156 روستا، روستا و قطعی برق در بیش از 60 روستا اضافه کرد: راه‌های اصلی مسدود شده 21 مورد بود و  راه اصلی رفسنجان به یزد هرسه شب مسدود و دوباره باز شد و سه نفر در سیل جان باختند و یک نفر هم بر اثر سیل برق‌گرفتگی در سیل جان باخت.
فداکار عنوان کرد: حداقل بیش از دو هزار منزل دچار آبگرفتگی شد و از دیشب اتفاقاتی در رفسنجان افتاد که عدد کلی را به هم زد و هنوز آمار نهایی اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارت به همه بخش‌ها ازجمله دام، کشاورزی، آب، برق و گاز وارد شده و همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل در میدان بودند.

تا آخرین لحظات احساس آرامش مردم در کنارشان هستیم

 سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران رفسنجان با اشاره به اینکه با وجود این حجم از آب در رفسنجان باید خسارت خیلی زیادی را متحمل می‌شدیم، اظهار داشت: کار خوب و جهادی همه دستگاه‌ها موجب کاهش خسارات شد.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در زمینه سیل صورت گرفت، عنوان کرد: اصل کار همه بحران‌ها، پایگاه‌های واکنش سریع محلی هستند، اگر اطلاع‌رسانی این پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌ها نبود ما تلفات زیادی داشتیم.

سردار نظری با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در ماه محرم توسط سپاه ثارالله استان بیان کرد: با وجود اتفاق پیش آمده در  مناطق سیل‌زده نیز شناسایی و توزیع بسته‌های معیشتی را خواهیم داشت.‌

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه هرجایی که باری بر روی زمین است بسیج مردمی وارد عمل خواهد شد، افزود: هدف ما خدمت به مردم است و این یک افتخار است برای ما و تا آخرین لحظات احساس آرامش و عادی‌سازی زندگی مردم کنار آنها هستیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول