اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دیار حاج‌قاسم معطر به عطر شهدا شد/آرمیدن کبوتران گمنام آسمان شهادت در ۱۲۰ نقطه از استان کرمان

مردم دیار حاج‌قاسم همزمان با ایام ماه رجب و در سالروز آغاز عملیات خیبر به استقبال از چهار شهید گمنام دوران مقدس رفتند.

دیار حاج‌قاسم معطر به عطر شهدا شد/آرمیدن کبوتران گمنام آسمان شهادت در ۱۲۰ نقطه از استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز و در سالروز آغاز عملیات خیبر، مردم دیار حاج‌قاسم به استقبال چهار کبوتر خونین بال آسمان شهادت در فرودگاه کرمان رفتند، استقبالی که به واسطه شرایط قرمز کرونایی به صورت خودرویی برگزار شد.

مراسم تشییع خودرویی این شهدای گلگون‌کفن امروز از فرودگاه کرمان تا گلزار شهدا انجام و مراسم وداع نیز سه‌شنبه شب در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

شهید ۱۹ ساله‌ای که در عملیات تک دشمن در تاریخ چهارم خرداد سال ۶۷ در شلمچه به شهادت رسیده است در شهرک شهید باهنر کرمان و شهید ۲۲ ساله‌ای که در عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسیده روز جمعه در سیرچ کرمان خاکسپاری می‌شوند.

به گفته مهدی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، سیرچ اولین روستایی است که با توجه به موقعیت آن و حضور مسافران و گردشگران، میزبان شهید گمنام خواهد شد.

همچنین پیکر مطهر شهید ۱۹ ساله‌ای که از شهدای عملیات کربلای ۵ است نیز هفته آینده در محل تیپ مکانیزه ذوالفقار و همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) شهید ۱۷ ساله از شهدای عملیات بدر که سالروز شهادت او ۲۰ اسفند سال ۶۳ بوده است در پارک مادر شهر کرمان تدفین می‌شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، تعداد گلزارهای شهدای گمنام در استان از ۱۱۲ گلزار با ۲۹۲ شهید به ۱۱۶ گلزار با ۲۹۶ شهید رسیده است که با تدفین شهدای جدید، این مکان‌ها به ۱۲۰ گلزار با ۳۰۰ شهید گمنام می‌رسد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول