اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اُمیکرون در کرمان رو به افزایش است

مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: وضعیت ابتلا به کرونا امیکرون در استان کرمان رو به افزایش است.

اُمیکرون در کرمان رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حمید شمس‌الدینی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان امروز در جلسه ستاد کرونا با اشاره به اینکه در استان کرمان شهرستان قرمز کرونایی نداریم، اظهار کرد: شش شهرستان انار، سیرجان، زرند، رفسنجان، کرمان و جیرفت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی عنوان کرد: ۱۱ شهرستان، ارزوئیه، بافت، بردسیر، رابر، راور، شهربابک، فاریاب، عنبرآباد، منوجان، کهنوج و کوهبنان در وضعیت زرد و شش شهر ستان بم، ریگان، رودبار جنوب، فهرج، قلعه‌گنج و نرناشیر در وضعیت آبی قرار دارند.

 شمس‌الدینی بیان داشت: بر اساس هشداری که داده شده، ما وارد پیک ششم شده‌ایم و وضعیت کرونا امیکرون رو به افزایش است.

شمس‌الدینی یادآور شد: بالغ بر ۹۰ درصد واکسیناسیون در سطح استان انجام شده است.

شیب ابتلا در رفسنجان و جیرفت بیشتر از سایر شهرهای استان است

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه  کشور و همچنین استان کرمان در وضعیت هشدار قرار دارند، اظهار داشت: هفته گذشته بستری‌ها  حدود ۲۵ درصد نسبت به هفته قبل‌تر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۳۷۰ مورد بیمار مشکوک و قطعی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: موارد قطعی مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان ۱۱۵ مورد، موارد مشکوک ۲۵۵ مورد، بیماران تخت ونتیلاتور ۲۱ مورد و بستری در آی‌سی‌یو ۵۳ مورد است.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: در مجاورت دو استان قرار داریم که تعداد بیماران مبتلا به کرونا امیکرون در این دو استان افزایش یافته و مجاور یک استانی قرار داریم که سه شهرستان آن قرمز است.

وی ابراز داشت: هفته گذشته مرگ و میرها در سطح استان کرمان نسبت به هفته ماقبل کاهش یافته است.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه روند بیماران سرپایی هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل رو به افزایش است، ابراز داشت:  دو هفته قبل ۱۵ تا ۲۰ درصد تست‌های انجام شده مثبت بوده که این آمار در هفته گذشته به‌ویژه دیروز به ۶۰ درصد افزایش یافته و این عدد روز به روز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درگیری افراد مبتلا به امیکرون نسبت به ویروس دلتا ۲.۵ تا ۳ برابر  است.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون کند پیش می‌رود، متذکر شد: شیب ابتلا در جیرفت و رفسنجان بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است و همچنان تعداد بیماران مبتلا به کرونا در سیرجان زیاد است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول