اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حل مشکل تالاب جازموریان نیازمند مشارکت همگانی است/افزایش اعتبارات آبخیزداری در منوجان

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با روال کنونی قطعا مشکل تالاب جازموریان حل نمی‌شود و باید همه با هم برای نجات جازموریان مشارکت کنند.

حل مشکل تالاب جازموریان نیازمند مشارکت همگانی است/افزایش اعتبارات آبخیزداری در منوجان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مسعود منصور امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب کرمان در خصوص جبران‌ خسارت‌های ناشی از سیل توسط دولت اظهار داشت: تقاضا داریم دولت در بودجه ۱۴۰۱ سازمان را در حوضه آبخیزداری تقویت کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ۸ استان کشور در دی‌ ماه درگیر سیلاب شدند و حدود 2 هزار میلیون متر مکعب آب را کنترل و ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت بندها ذخیره شده است، افزود: ۲ پویش سراسری در سال جاری دنبال شد که بذرکاری برای احیای زاگرس نخستین رویداد بود.

وی عنوان کرد: دومین پویش که در حال اجراست پویش کاشت نهال به یاد هر شهید است که با کمک ۷۰ دستگاه اجرایی از جوار حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد و مقرر شده است تا سال ۱۴۱۴ تکرار شود.

منصور در ارتباط با تالاب جازموریان اظهار کرد: این تالاب مسئولیت بین بخشی دارد و پیشنهاد این است که یک برنامه ملی برای آن پیش‌بینی شود و با این روال قطعا مشکل حل نمی‌شود و باید همه با هم مشارکت کنند تا جازموریان نجات یابد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین به اتفاق هیأت همراه در ادامه سفر خود به جنوب کرمان از پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی سرراس و پل ارتباطی تخریب شده تجدانو در سیلاب اخیر بازدید به‌عمل آورد.

منصور با اشاره به اهمیت احداث پروژه‌های آبخیزداری در بالادست جهت جلوگیری از خسارت سیلاب بیان کرد: باید با بررسی و مطالعات بیشتر در خصوص احداث بندهای  آبخیزداری بتوان جلوی خسارت احتمالی را گرفت.

وی پس از بازدید از آثار خسارت سیل و بررسی پل ارتباطی تخریب شده تجدانو در شهرستان منوجان گفت: در راستای اجرا و مطالعات بیشتر پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان منوجان ۲۵ درصد اعتبار شهرستان را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول